برگزاری کارگاه فاطمه شناسی در استان مرکزی/ نغمه های فاطمی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، حجت الاسلام صفر قربانپور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: در این کارگاه که هم اکنون با حضور ۱۵۰ نفر از روحانیون و طلاب اراک در حال برگزاری است، حجت الاسلام ضابطی به بیان شناخت ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) می پردازد.

 

وی افزود: ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) در بعد اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، خانوادگی و همچنین مبارزات سیاسی حضرت زهرا(س) درباره اثبات ولایت علی بن ابیطالب(ع) و بحث مقام و جایگاه این بانوی بزرگ در این کارگاه مورد تحلیل قرار می گیرد و روحانیون نیز در دهه پایانی ایام فاطمیه با بهره گیری از این آموزه ها به تبیین و تشریح همه ابعاد وجودی و زندگی حضرت زهرا(س) در منابر و مساجد بپردازند تا الگوگیری از سیره و منش حضرت زهرا(س) در جامعه گسترش پیدا کند.

حجت الاسلام قربانپور ادامه داد: کارگاه فاطمه شناسی در شهرستان های محلات و ساوه نیز با حضور روحانیون و طلاب این شهرستانها برگزار می شود و تلاش براین است که از نظر محتوایی و اجرایی برای برگزاری این کارگاه ها هماهنگی های لازم انجام گیرد تا بهترین نتیجه حاصل شود.

وی در ادامه بر هماهنگی دستگاه های فرهنگی و مذهبی استان در راستای برگزاری آئین های ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) تاکید کرد و گفت: محافل و مجالسی که توسط هیئت های مذهبی طی ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار می شود باید ساماندهی شده تا به بهترین نحو و به صورت هماهنگ از نظر اجرا و محتوا برگزار شود.

حجت الاسلام قربانپور با اشاره به مصادف شدن روز گرامیداشت شهدا با سوگواری شهادت بانوی دو عالم در روز ۲۲ و ۲۳ اسفندماه سال جاری افزود: همچنین طی این روزها چهار شهید گمنام در استان مرکزی به خاک سپرده می شوند که با توجه به وجود چندین برنامه بهتر است اطلاع رسانی مناسبی از سوی رسانه ها انجام شود و برنامه ها به صورت هماهنگ شده و منسجم برگزار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی از برگزاری کارگاه آموزشی ویژه مداحان با عنوان نغمه های فاطمی خبر داد و گفت: این کارگاه (۱۸اسفند) با حضور مداحان استان مرکزی با موضوع فاطمه شناسی برگزار می شود.

وی ادامه داد: در دهه پایانی فاطمیه به مدت ۵ شب در مساجد، حسینیه ها و هیات مذهبی مراسم عزاداری و سوگواری حضرت فاطمه(س) برگزار می شود و مهمترین برنامه آن تجمع فاطمی هیات مذهبی (۲۳اسفند) روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) است که هیات مذهبی در قالب کاروان های غم سینه زن و زنجیر زن در مصلاهای سراسر استان تجمع می کنند و در غم شهادت بزرگ بانوی دو عالم به سوگواری می پردازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه امسال ایام پس از شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با چهارشنبه آخر سال مصادف می شود انجام این مراسم ها باید با حفظ شان این ایام همراه باشد و بهتر است طی یک برنامه ریزی مراسم چهارشنبه آخر سال در چند نقطه از شهرها و به صورت متمرکز انجام شود تا شان مسائل مذهبی و ایام فاطمیه حفظ شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.