بازتعریف و به روز رسانی سند مداخله در آسیب های اجتماعی استان مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار پانا استان مرکزی، زهرا کسائی پور در جلسه کمیته اطلاع رسانی و آموزش سند مداخله در آسیب های اجتماعی استان مرکزی، افزود: با تصویب نسخه به روزرسانی شده این سند در کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان، ۶۴ دستگاه اجرایی و نهاد عمومی و مردم نهاد بر اساس تکالیف و ماموریت های ذاتی برای سال آینده بسیج شده اند تا برنامه جامع کاهش آسیب را در ابعاد شهری و روستایی و در اقشار مختلف انجام دهند.

وی ادامه داد: سند مداخله در آسیب های اجتماعی استان مرکزی در سال ۱۳۸۶ بر اساس ابلاغیه سازمان بهزیستی کشور، در استان تهیه شد و در سال جاری نیز با محوریت پیشگیری، آموزش و اطلاع رسانی، مداخله و مشاوره و توانمندسازی و حمایت از اقشار آسیب دیده به روز رسانی شده است.

معاون اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری استان مرکزی اظهار داشت: برنامه های اجرائی پیشنهادی سند مداخله در آسیب های اجتماعی استان مرکزی در مرحله جمع بندی است و دستگاه های اجرائی استان مرکزی از ابتدای سال جدید تعهدات خود را در خصوص این سند آغاز می کنند.

کسائی پور بیان کرد: شناخت فرایند ناقص جامعه پذیری و ایجاد همگرایی در حلقه های زنجیره اجرائی این سند از مسائل مهم استان مرکزی است و باید از ظرفیت های موجود به نحو احسن در راستای این هدف بهره گرفته شود.

وی ابراز داشت: رسالت دانشگاه ها در ریشه یابی و مسئله شناسی آسیب به عنوان عامل تهدید نشاط و سرمایه اجتماعی استان بسیار سنگین و نیاز است که در سال آینده دستمایه علمی مناسبی در کنار برنامه های اجرائی این سند به همت دانشگاه ها و پژوهشکده ها حاصل آید.

معاون اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری استان مرکزی اضافه کرد: نشاط و سرمایه اجتماعی استان به عنوان مؤلفه پایه سلامت اجتماعی، در سال های اخیر با روند رو به رشد آسیب ها خراش برداشته و نیاز است که این مهم در سایه همدلی و برنامه محوری ترمیم شود.

کسائی پور گفت: بر اساس مستندات موجود آسیب های رایج در استان مرکزی بر طبق داشته های کلانتری ها در شهرستان های دوازده گانه، اعتیاد، طلاق، نزاع های جمعی، سرقت، تصادفات، ناهنجاری های اخلاقی درون خانواده، جرایم جنسی و خودکشی اعلام شده است که با توجه به چندوجهی بودن آسیب ها، مداخله همه بخش ها در مهار آن ضروری است.

وی افزود: بر اساس آمار موجود اعتیاد، طلاق، سرقت و نزاع های جمعی به عنوان چهار آسیب اجتماعی اولویت دار استان مرکزی شناخته شده اند.

معاون اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی ادامه داد: یکی از موضوعات مهم در مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی، مقوله پیشگیری و آموزش است که در این راستا اطلاع رسانی به عنوان بازوی اصلی آن خودنمایی می کند.

کسائی پور اظهار داشت: هدف از اجرایی شدن این برنامه ها ایجاد گفتمان واحد در حوزه آسیب های اجتماعی و مصون سازی و مهارت آموزی به اقشار و افراد در برابر تهدید و آسیب است و در این راستا باید از همه قابلیت ها به بهترین شکل بهره گرفته شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.