تجمع روحانیون وطلاب مدارس علمیه اراک دراعتراض به فاجعه منا

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایرنا، این تجمع با حضور روحانیون و طلاب مدارس حوزه علمیه اراک در مقابل اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی برگزار شد.
شرکت کنندگان در این تجمع با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا ، مرگ بر آل سعود خبیث، مرگ بر وهابی، آل سعود آل ابی سفیان است – فاجعه منا دلیل آن است، امنیت حجاج بیت خدا – در خطر افتاد چرا در منا ، آل سعود پست بی کفایت – بی شک بود مسئول این جنایت، سوء مدیریت آل سعود – گردیده بر تمام عالم مشهود ، آل سعود خادم آمریکایند – از غاصبان مکه و منایند ، انصارالله پیروز است -آل سعود نابود است اعتراض خود را نسبت به ناکارآمدی دولت آل سعود نشان دادند.
مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره) اراک به عنوان سخنران این تجمع اعتراض آمیز با تسلیت کشتار زائران بیت الله الحرام در حادثه منا به محضر امام زمان (عج)، رهبر معظم انقلاب ، مراجع عظام تقلید و ملت شریف ایران گفت: در جریان حادثه منا ؛ قضیه سوء مدیریت و توطئه نسبت به اسلام و مسلمین قطعی است.
حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرمهدی افزود: آل سعود که نوکری خود را به صهیونیسم جهانی ثابت کرده در روز عید به جای فراهم کردن اسباب شادی برای زائران خانه خدا، شمار زیادی از زوار را کشت و قصدی به جز توهین به قرآن ، اهانت به اسلام و ذلت مسلمانان ندارد.
وی بیان کرد: ما روحانیون و طلاب مدارس علمیه اراک از علمای جهان اسلام می خواهیم با آگاه کردن تمام ملت ها زمینه را آماده کنند که بتوانند مساله تصدی و اداره بیت الله الحرام، مسجدالنبی و مشاهد مقدسه را از دست این خائنین خارج کنند.
وی اظهارکرد: علمای اسلام با برقراری تبادل و ارتباط با همدیگر در برابر این خائنین ساکت ننشینند و چهره این جنایتکاران که لیاقت خادم بودن حرمین شریفین را ندارند، به جهان اسلام شناسایی کنند.
این مدرس حوزه علمیه، از سران کشورهای عضو کنفرانس اسلامی درخواست کرد تا به شکل قانونی و اجرایی ، سازمانی تشکیل دهند که اداره حرمین شریفین از طریق آن به دست همه کشورهای اسلامی انجام شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی نیز در این آئین گفت: براثر فاجعه مصیبت بار کشتار مسلمانان در منا که جمع زیادی از زائران جهان در موسم حج جان باختند ، از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام شد و همه ملت ایران سوگوار هستند.
حجت الاسلام صفر قربان پور، از علمای اسلام و جامعه مسلمانان اعم از شیعه و سنی خواست تا ضمن آگاه نمودن ملت ها نسبت به جنایات آل سعود ، با تشکیل سازمانی؛ اداره حرمین شریفین در اختیار قاطبه جهان اسلام قرار گیرد.
فاجعه منا پنج شنبه هفته گذشته همزمان با روز عید قربان و هنگام حرکت زائران برای رمی جمرات بر اثر سوء مدیریت و بی کفایتی مسئولان سعودی رخ داد.
در این حادثه دلخراش، در مجموع نزدیک به دو هزار زائر جان خود را از دست دادند و تعدادی نیز مجروح شده اند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.