تشکیل کمیته‌های هشت‌گانه شناسایی حوزه زنان در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، زهرا فرجی امروز در نشست کمیته اندیشگاه زنان استان مرکزی با اشاره به برگزاری این نشست ۲ روزه در اراک اظهار کرد: نشست منطقه ای دفاتر امور زنان و خانواده کشور در نیمه نخست شهریور امسال در اراک برگزار می شود.

وی افزود: این نشست دومین گردهمایی امسال منطقه چهار کشور است که با هدف هم اندیشی سیاست های راهبردی و برنامه های دولت در حوزه زنان و خانواده و ارزیابی شرایط و آشنایی با تجارب موفق این حوزه برگزار می شود.

مدیرکل امور بانوان استانداری مرکزی  تصریح کرد: در این میان توجه به شخصیت حضرت زهرای مرضیه (س) بزرگ بانوی عالم امکان به عنوان یک شخصیت منحصر به فرد در عالم دارای ابعاد گسترده و عمیقی است که در جهان امروز عطش فهم و درک مختصات وجودی ایشان و الگوپذیری از آن حضرت، در راستای بالفعل شدن استعدادهای فاطمی در جهان به وضوح دیده می شود.

فرجی با اشاره به هدف حوزه امور زنان و خانواده گفت: بنابراین حوزه امور زنان و خانواده با هدف تعمیق ارزش ها و باورهای دینی و ترغیب جهت حفظ و تحکیم نهاد خانواده که در سیاست های کلی دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی برنامه ریزی شده و بوسیله حوزه امور بانوان که در وزارتخانه ها و دستگاه های ذیربط، استانداری ها و فرمانداری ها از طریق دفتر مشارکت امور زنان و خانواده اجرایی و پیگیری می شود.

وی افزود: این نشست با حضور رییس مرکز مطالعات و تحقیقات زنان وزارت کشور و اعضای کارگروه های زنان و خانواده استانهای خوزستان، مرکزی، همدان، لرستان و کرمانشاه به مدت دو روز برگزار می شود.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری استان مرکزی تصریح کرد: از جمله برنامه های این نشست می توان دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و استاندار، برگزاری نشست های تخصصی با حضور اعضای کارگروه های زنان و خانواده استانهای مذکور، برگزاری همایش زنان دهیار و اعضای زن شوراهای اسلامی استان مرکزی، بازدید از کانون فرهنگی و اجتماعی زنان، سمن های زنانه و بند نسوان و میزگرد خبری را نام برد.

فرجی با اشاره به بزرگترین نیازهای حوزه زنان گفت: ارتقای فرهنگ و مهارت های زنان بزرگترین نیاز این حوزه است که برای آن باید از روش های کارامد ارتباط چهره به چهره، ابزارهای مهارتی و ظرفیت های رسانه ها و نهادهای آموزشی نهایت بهره را برد.

وی افزود: با گذشت سه دهه از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ، بی شک از اهم اهداف این انقلاب ایجاد زمینه عمل به قرآن کریم و ترویج سیره معصومین (ع) است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری استان مرکزی تصریح کرد: از یک میلیون و ۴۴۱ هزار نفر جمعیت استان مرکزی ۶۹۸هزار و ۴۳۲ نفر زن و بقیه مرد هستند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.