آیت‌الله دری نجف‌آبادی: حقوق‌های نجومی نشان‌دهنده عدم تحقق عدالت اجتماعی است

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: عدالت اجتماعی یکی از اهداف مهم قوه قضاییه است اگر این امر نشر پیدا کند خانواده‌ها دچار فقر و حقوق‌های نجومی در جیب برخی سرازیر نخواهد شد، دولت باید رسیدگی به پرونده‌های حقوق نجومی افراد سودجو را با جدیت دنبال کند.
به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، در خطبه‌های نماز جمعه چهارم تیرماه، گفت: ماه مبارک رمضان فرصت خوبی است که انسان از گناهان توبه کرده و به فطرت پاک خویش بازگردد.
وی با بیان اینکه خداوند متعال برای هدایت بشر نعمات فراوانی از جمله عقل، وجدان، فطرت، شعور و روح را در اختیار انسان قرار داده است، تصریح کرد: خداوند به همین نعمات اکتفا نکرد و برای هر دوره از زندگی جوامع بشری، پیامبری را جهت راهنمایی انسان‌ها و گام برداشتن در مسیر درست فرستاد که وجود ۱۲۴ هزار پیغمبر گواهی بر این ادعاست.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی هدف خداوند از نزول پیامبران و هدایت بشر را رسیدن به کمال و قله‌های معنویت انسان دانست و اظهار کرد: اسلام، قرآن و اهل‌بیت(ع) هستند تا ما از مسیر درست خارج نشویم چراکه حرکت در مسیر سعادت فراز و نشیب‌هایی دارد که باید به کمک ائمه اطهار(ع)، اسلام و قرآن هموار شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه اگر انسان درست تربیت نشده و در مسیر هدایت قرار نگیرد از هر جانوری خطرناک تر است، اضافه کرد: پیشرفت تکنولوژی و قرار گرفتن در این مسیر اجتناب‌ناپذیر است اما انسان باید به گونه‌ای تربیت شود تا از این امکانات در راستای نسل کشی و کودک کشی استفاده نکند.
وی هدف خداوند از خلقت انسان را عبودیت، بندگی و تقرب الهی خواند و بر ضرورت مراقبت از نفس و دوری از گناه با استفاده از نعماتی همچون قرآن و اهل‌بیت(ع) تاکید کرد.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی مردم را به استفاده درست از روزها و شب‌های ماه مبارک رمضان توصیه کرد و گفت: شب‌ها و روزهای قدر را در پیش داریم مردم به ویژه نوجوانان و جوانان نسبت به این روزهای پایانی ماه مبارک رمضان مراقبت کنند تا بیهوده هرز نرود.
عضو خبرگان رهبری در بخشی از سخنان خود به حادثه تصادف سربازان نیز اشاره کرد و افزود: وقتی اسلام به امور حلال توصیه کرده و انسان را به امانت، صداقت و درستی ترغیب کرده و قاچاق را حرام می‌کند و از تخلفات ظاهر و باطن باز می‌دارد برای چنین روزهایی است اگر در این حادثه راننده تخلف نمی‌کرد شاید امروز سربازان در کنار خانواده‌های خود بودند، بنابراین اسلام ضامن سلامت ظاهری، باطنی، خانوادگی و.. است.
خطیب جمعه اراک در خطبه دوم نماز عبادی-سیاسی جمعه با اشاره به اینکه خداوند متعال در آیات ۱۸۲ به بعد سوره مبارکه بقره به مبحث مهم دعا اشاره دارد، گفت: انسان نباید نسبت به دعا تکبر داشته باشد و خود را بی‌نیاز بداند ازاین رو شب‌های قدر بهترین فرصتی است که می‌توان دعا کرد و به خدا نزدیک شد، حقیقت نماز نیز توجه الی‌الله است و امام باقر(ع) افضل عبادات را دعا می‌داند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی در ادامه ضمن بزرگداشت هفته قوه قضاییه از شهادت آیت‌الله بهشتی به عنوان انقلاب سوم یاد کرد و افزود: در این حادثه بیش از ۷۰ نفر از بهترین یاوران انقلاب به شهادت رسیدند، خون پاک شهید بهشتی و یاران انقلاب زمینه تثبیت انقلاب فقاهت، اسلام فقاهت و ولی‌فقیه را فراهم کرد، با شهادت دکتر بهشتی جریان لیبرال و التقاطی مانند کفی که بروی آب باشد از بین رفت.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی ایران را با ۱۷ هزار شهید قربانی تروریسم خواند و اضافه کرد: دکتر بهشتی معمار قانون اساسی است که با همت و تدبیر، هوشیاری و آگاهی آن را به انجام رساند.
وی با اشاره به اینکه پیشگیری و نظارت از اهداف بلند پایه قوه قضاییه است، تصریح کرد: عدالت اجتماعی یکی دیگر از اهداف است اگر عدالت در جامعه نشر پیدا کند خانواده‌ها دچار فقر نخواهد شد چراکه سرمایه‌ها و حقوق‌های نجومی در جیب برخی از افراد سرازیر نخواهد شد، بنابراین دولت و بازرسی باید رسیدگی به پرونده‌های حقوق نجومی برخی از افراد سودجو را با جدیت دنبال کنند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی اقتصاد مقاومتی را راه برون رفت از مشکلات دانست و تصریح کرد: آبادانی و توسعه کشور در سایه تولید داخل متجلی می‌شود ملت با کار و تولید سربلند خواهند شد.
وی به سلب هویت شیخ عیسی قاسم رهبر معنوی بحرین اشاره کرد و گفت: بحرین یکی از کشورهای شیعه‌نشین است که همه ساله بهترین مراسم را در ماه‌های محرم و صفر و دیگر مناسبت‌ها برگزار می‌کند اما دولت غاصب بحرین با دستور گرفتن از آل‌خلیفه با شیعیان به مبارزه پرداخت و دستور سلب تابعیت عیسی قاسم را صادر کرد.
عضو خبرگان رهبری در پایان با اشاره به حضور پر شور مردم در راهپیمایی روز قدس، اضافه کرد: روز قدس یکی از یادگاران امام است ما در این روز با قدرت در صحنه حاضر می شویم و ثابت می‌کنیم مردم مظلوم فلسطین تنها نیستند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.