عمل به وعده ها خواسته اعضای سازمانهای مردم نهاد از دواطلبان انتخابات

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایرنا، مسئول سازمانهای مردم نهاد استان مرکزی اظهار کردند: نمایندگان منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی باید به دنبال تحقق خواسته های مردمی باشند و در پاسخ به مطالبات مردمی پاسخگو باشند.
مدیر عامل خانه سازمانهای مردم نهاد و مسئول شبکه زیست زیست محیطی استان مرگزی گفت: سازمان های مردم نهاد عملکرد نمایندگان منتخب در مجلس شورای اسلامی را زیر ذره بین قرار می هند تا وضعیت این افراد از شعار تا عمل برای مردم مشخص شود.
سیاوش آخانی افزود: با توجه به نزدیک شدن به زمان انتخابات و فرصت کوتاه باقی مانده از زمان تبلیغات نامزدهای انتخاباتی متاسفانه بیشتر برای به دست آوردن رای مردم شعارها و دعده هایی می دهند، که در حیطه اختیاراتشان نیست.
وی اظهار کرد: سازمان های مردم نهاد در حال تهیه گزارشی از قول ها و وعده های نامزدهای انتخاباتی است و پس از انتخابات به افراد منتخب یک سال فرصت داده می شود و اسفندماه سال ۹۵ این افراد باید عملکرد خود را ارائه دهند تا مشخص شود قول ها و وعده ها، واقعی و یا بر اساس چارچوب اختیارات بوده یا خیر، و عملکرد آنان به مردم ارائه می شود.
وی با بیان اینکه مردم انتخابات دو وظیفه مهم دارند، ادامه داد: وظیفه اول مردم انتخاب فرد اصلح و وظیفه دوم مطالبه گری از نمایندگان منتخب است که وظیفه دوم به فراموشی سپرده می شود.
آخانی اظهار کرد: مردم باید تا آخرین لحظه در کنار نماینده منتخب و برنامه ها و اهدافی که بر مبنای آن به نماینده خود رای داده اند باشند.
مدیرعامل موسسه مهد آرامش نوین استان مرکزی هم گفت: انتخابات و شرکت در آن مهمترین مسئله در بحث مشارکت اجتماعی است و واجدین شرایط باید در این آزمون بزرگ حضور گسترده داشته باشند.
اسحق وثوق افزود: متاسفانه نمایندگانی که تاکنون به مجلس شورای اسلامی اسلامی راه یافته اند پس از کسب رای مردم و ورود به مجلس به دنبال کارهای خود می روند و دیگر مردم را فراموش می کنند.
وی بیان کرد: انتظار است نمایندگان منتخب مردم بیشتر درگیر امور حوزه انتخابی و شهر خود باشند تا کارهای شخصی و مردم و رای آنان را فراموش نکنند.
مدیرعامل موسسه مهد آرامش نوین استان مرکزی ادامه داد: بیشتر نمایندگانی که وارد مجلس شورای اسلامی شده اند هیچ شناختی در خصوص تشکل های مردمی نداشته اند و انتظار است نمایندگان منتخب جایگاه و فعالیت این تشکل ها را ببینند.
وثوق اظهار کرد: تشکل های مردمی به دنبال حمایت های مالی نیستند بلکه نیازمند حمایت های معنوی و اجتماعی هستند و اینکه قوانینی برای این فعالان وضع شود که چوب لای چرخ آنها نرود.
نائب رئیس خانه سازمان های مردم نهاد استان مرکزی هم گفت: بسیاری از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی موج های اجتماعی برای به دست آوردن رای مردم به راه انداخته اند.
حمید اخوان افزود: نمایندگان منتخب باید به شعارها و قول های قبل از انتخاب شدن خود جامعه عمل بپوشانند و مردم باید از این افراد مطالبه گری کنند.
وی بیان کرد: تشکل های مردمی باید عملکرد نمایندگان منتخب مردم در مجلس را از شعار تا عمل رصد و به اطلاع مردم برسانند.
عضو هیات مدیره شبکه تشکل های زیست محیطی استان مرکزی ادامه داد: انتظار است نمایندگان منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی نگاهی کلان به مباحث زیست محیطی به عنوان یکی از چالش ها و دغدغه های مهم کشور داشته باشند.
اخوان اظهار کرد: نمایندگان باید در راستای مباحث زیست محیطی نگاه بلند مدت داشته و به خاطر مسائل کوتاه مدت و اقتصادی؛ محیط زیست را خرج نکنند.
وی بیان کرد: محیط زیست یکی از بحرانی ترین مسائل امروز کشور است و نمایندگان منتخب باید با همفکری سایر نمایندگان قوانین ویژه در این بخش وضع کنند و آن را اولویت قرار دهند.
نائب رئیس خانه سازمان های مردم نهاد استان مرکزی اضافه کرد: بودجه محیط زیست با این همه چالش های مختلف زیست محیطی از بسیاری از سازمان های فرعی و غیر اولویت دار کشور پایین تر است.
اخوان گفت: کمیسیون اختصاصی محیط زیست در مجلس شورای اسلامی وجود ندارد و شاید بسیاری از مسائل و مشکلات این بخش به همین دلیل است.
وی افزود: شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی است و هر فردی با رای خود می تواند در سرنوشت کشور دخیل باشد و نباید این حق را از خود بگیریم.
مدیرعامل موسسه اطلس انتظار حریر استان مرکزی هم گفت: اهمیت انتخابات و شرکت در آن بر کسی پوشیده نیست و اقشار مختلف جامعه در روز هفتم اسفندماه جاری حماسه ای زیبا در نقاط مختلف کشور و این استان خلق می کنند.
ملیحه جعفری افزود: توجه به معیارهای انتخاب صحیح باید مورد توجه همه قرار گیرد و مراقب باشند که افرادی که مورد نظر دشمنان است در این انتخابات برگزیده نشوند.
وی بیان کرد: اولین انتظار از نمایندگان منتخب در مجلس شورای اسلامی این است که ولایی و انقلابی باشند و دلشان برای مردم فهیم، خوب، همیشه در صحنه و مستحکم ایران اسلامی بتپد و بدانند برای این انقلاب خون های زیادی ریخته شده و حافظ خون این عزیزان باشند.
مدیرعامل موسسه اطلس انتظار حریر استان مرکزی ادامه داد: نماینده منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی باید در مقابل مسائل و تهدیدات دشمنان بسیار شجاع و نترس باشد و در تمام امور از مقام معظم رهبری تبعیت کند.
جعفری اظهار کرد: نمایندگان مجلس باید برای تصویب هر قانون خوب فکر کنند و پس از آن برای اجرای قوانین وقت بگذارند.
استان مرکزی با یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.
دو کرسی نمایندگی مجلس استان مربوط به حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب و پنج حوزه انتخابیه دیگر هر کدام یک کرسی نمایندگی در مجلس دارند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.