رجایی:امروز در حوزه شعر ضعیف عمل می‌کنیم

به گزارش مرکزی دیلی، عباس رجایی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری فرا رسیدن سالروز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، توضیح داد: آب و خاک ایران زمین تا به حال شعرا و ادیبان زیادی را پروراند ولی طی سال‌ها و ده‌های اخیر در حوزه فرهنگ نتوانستیم بستری مناسب برای رشد شاعران برجسته و صاحب نام را فراهم کنیم.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: یکی از دلایل این اتفاق ناگوار در فرایند ادبیات ایرانی این است که فرهنگ سیاست زده شد و مسئولان فرهنگی نیز رغبتی به توجه به مسائل فرهنگی به طور صرفاً فرهنگی نداشتند.

وی افزود: فردوسی از جمله شعرای بود که در دوره تسلط یافتن ادب و زبان عربی با مشقات فروان روی ادبیات غنی پارسی کار کرد و یکی از شاهکارهای ادبی ایران را پدید آورد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس نهم، ادامه داد: فردوسی توانست با خلق یک اثر ادبی تمام عیار هم میراث ادب پارسی را حفظ کند، هم به آن رونق ببخشد و هم اینکه آن را از گزند بیگانگان و هجمه‌های دشمنان در امان بدارد.

رجایی افزود: با توجه به اینکه آثار بزرگی همچون شاهنامه در کارنامه ادبیات ایران قرار دارد ولی متاسفانه در دوره‌های معاصر نتوانستیم فردی هم سنگ و هم طراز با این بزرگان پرورش دهیم، البته ادیبان بزرگ با کارهای فاخر وجود داشتند ولی فردی مثل حافظ و سعدی و فردوسی از میان آنها خارج نشد.

عضو هیات رئیسه فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:‌ وجود ادیبانی همچون فردوسی مایع مباهات است ولی نباید صرفاً از دور به مجسمه این افراد اشاره کنیم و دل را به گذشته افتخار آمیز خود خوش کنیم از این رو امروز زمان آن فرا رسیده تا در حوزه ادبیات کاستی‌های را که تا به امروز وجود داشته جبران و مسیر برای تعالی در این حوزه فراهم شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.