برگزاری نخستین جلسه ستاد استقبال از بهار شهرداری اراک

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، احمد حسنی در جلسه ستاد استقبال از بهار با اشاره به پایان فصل زمستان و فرا رسیدن نوروز اظهار داشت: ستاد زمستانه باید جمع‌بندی‌های خود را در روزهای آینده انجام داده و پایان کار ستاد زمستانه را اعلام کند.

وی افزود: تشکیل ستاد استقبال از بهار بسیار مهم است چراکه طبق سنوات گذشته این ستاد باید در راستای خدمت‌رسانی به شهروندان و ایجاد چهره‌ای زیبا و دلنشین در سطح شهر اقدامات لازم را انجام دهد.

معاون خدمات شهری شهرداری اراک تصریح کرد: هم زمان که با آغاز فصل بهار شهرداری علاوه بر ارائه خدمات عمومی در سطح شهر اقدامات و پیش بینی‌های ویژه‌ای را برای تسهیل امور شهروندان انجام می‌دهد.

حسنی خاطرنشان کرد: نخستین اقدام ستاد استقبال از بهار نظافت شهر است که از ابتدای اسفندماه با افزایش تعداد اکیپ‌های خدمات شهری ارائه خدمات را به صورت ۲۴ ساعته در سطح شهر انجام می‌دهند و در ایام تعطیل نوروز هم ادامه  این خدمت‌رسانی ادامه دارد.

وی با اشاره به اقدامات متعدد شهرداری اراک گفت: دومین اقدام مهم شهرداری در نظر گرفتن یک روز ویژه تحت عنوان خانه تکانی شهر است که در این روز شهرداری با تعدادی از نهادها از جمله سازمان بهزیستی و موسسات خیریه هماهنگ می‌کند و اثاثیه‌ای که شهروندان بیرون از منازل گذاشته‌اند را  تفکیک نموده و در اختیار شهروندان نیازمند قرار می‌دهند.

معاون خدمات شهری شهرداری اراک بیان داشت: از ۲۵ اسفندماه ۹۴ تا ۲ فروردین‌ماه ۹۵ در سطح شهر گشت‌زنی انجام می‌شود و علاوه بر ارائه خدمات توجه ویژه‌ای در پاکیزگی شهر صورت می‌گیرد.

حسنی عنوان کرد: همچنین در صورت امکان با راه اندازی پروژه‌های عمرانی، ایمن‌سازی و بحث زیباسازی پروژه‌ها نیز در دستور کار شهرداری قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: چارت ستاد استقبال از بهار به این صورت است که ۶ کمیته برای این ستاد در نظر گرفته شده و زیرمجموعه کمیته‌ها نیز با توجه به وظایف سازمان‌ها و واحدهای مربوطه مشخص شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری اراک افزود: کمیته‌های در نظر گرفته شده برای ستاد استقبال از بهار شامل کمیته مالی و پشتیبانی، کمیته خدمات شهری، کمیته فرهنگی تفریحی، کمیته حمل و نقل، کمیته عمرانی، کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی است.

حسنی با اشاره به سایر اقدامات ستاد استقبال از بهار گفت: از دیگر اقدامات ستاد استقبال از بهار در مورد آخرین چهارشنبه سال است که هماهنگی‌های لازم با سازمان آتش‌نشانی، اورژانس  و نیروی انتظامی به منظور ارائه خدمات و جلوگیری از وقوع حوادث غیرمترقبه انجام شده و همچنین وظایف سازمان‌های مدیریت پسماند و پارک‌ها و فضای سبز نیز لیست شده است.

وی تصریح کرد: از دیگر اقدامات ستاد استقبال از بهار زیباسازی شهر و نصب المان نوروزی، آذین‌بندی شهر و ستاد اسکان مسافرین نوروزی است که در دستور کار ستاد قرار گرفته است.

معاون خدمات شهری شهرداری اراک خاطر نشان کرد: همچنین مباحث فرهنگی و تفریحی مانند استقبال و راهنمایی مسافرین نوروزی، ارائه محصولات فرهنگی ، برگزاری جشنواره و همایش‌های متنوع که برگزاری آن برعهده سازمان فرهنگی ورزشی و اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری است از دیگر اقدامات نوروزی است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.