ابلاغ طرح اجرایی پروژه امیرکبیر به شهرداری اراک

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی عصر دیروز در جلسه‌ای که به منظور هماهنگی لازم برای شروع عملیات اجرایی طرح بزرگراه امیرکبیر ( ۵۵ متری) شهر اراک موسوم به پروژه امیرکبیر در حوزه عمرانی استانداری مرکزی تشکیل شد، گفت: با انجام مطالعات کارشناسی و طی مراحل قانونی، طرح پروژه امیرکبیر در کمیسیون ماده پنج استان مرکزی تصویب و همزمان با پنجم اسفند روز مهندس، به منظور اجرا به شهرداری اراک ابلاغ شد.

عزیز فیلی از تشکیل ستاد راهبردی طرح مذکور خبر داد و اظهار کرد: ستادی با عضویت اینجانب، دادستانی و فرماندار شهرستان اراک، مدیران کل دفتر فنی استانداری، راه و شهرسازی، امور اقتصاد و دارایی، ثبت اسناد و املاک استان، شهردار و رئیس شورای اسلامی و همچنین شهردار منطقه دو اراک با ابلاغ استاندار مرکزی تشکیل می‌شود که وظیفه راهبری و پشتیبانی از طرح اجرایی پروژه امیرکبیر شهر اراک را عهده دار است.

وی ضمن تاکید بر انجام کار فرهنگی برای جلب مشارکت مردمی از طریق رسانه‌های ارتباط جمعی، افزود: برای ترغیب مردم به همکاری بیشتر به منظور بازگشایی مسیر دو کیلومتری اجرای طرح، باید کار تخلیه و تخریب ساختمان‌های متعلق به دستگاه‌های اجرایی و شهرداری با جدیت و در اولین مرحله از اجرای طرح انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی تصریح کرد: در روزهای باقی‌مانده از سال جاری مقدمات کار شامل انتخاب کارگزار و فراخوان مشارکت سرمایه‌گذاران و پیمانکاران صورت می‌گیرد و انشاء‌الله در اردیبهشت‌ماه سال آینده عملیات اجرایی این طرح آغاز خواهد شد.

فیلی بیان کرد: طرح امیرکبیر شهر اراک از میدان حضرت ولیعصر (عج) تا خیابان میرزای شیرازی به طول دو کیلومتر و عرض ۵۵ متر را در بر می‌گیرد و تعداد ۲۱۸ پلاک درگیر با این طرح شناسایی شده‌اند که از این تعداد ۴۹ پلاک ۲۰ درصد، ۶۰ پلاک از ۲۰ تا ۵۰ درصد و ۱۰۹ پلاک نیز بیش از ۵۰ درصد با این پروژه در ارتباط هستند.

وی ادامه داد: همچنین ۱۷۲ پلاک واحد مسکونی، ۲۲ پلاک تجاری و خدماتی، دو پلاک درمانی، چهار پلاک اداری، چهار پلاک آموزشی، ۱۲ پلاک بایر، دو پلاک مذهبی و دو پلاک نیز پارکینگ و تاسیسات شهری هستند.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.