دفاع از حقانیت امامت و ولایت اهل بیت مهمترین مسئله معرفت فاطمی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی ، حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی به مناسبت سالروز شهادت بزرگ بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک، گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) در ایمان، عبادت، رفتار و گفتار در اوج قرار دارد و تمامی مسلمانان جهان باید با الگو گیری از این بانوی بزرگ اسلام سعادت اخروی و دنیوی را نصیب خود سازند.

 

وی افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) یک الگوی بشری برای همه انسانها است و اختصاص به زنان ندارد همچنانکه سایر معصومین الگوهای فراجنسیتی هستند و الگوی خاص مردان و یا زنان نیستند.

حجت الاسلام ذوالفقاری بر لزوم شناخت جایگاه معنوی و علمی حضرت زهرا(س) تاکید کرد و ادامه داد: با محور قرار دادن رفتارعلوی و فاطمی باید معرفت فاطمی را دنبال کرد.

این مقام مسئول اظهار کرد: در مجالس عزاداری حضرت فاطمه(س) باید به گونه ای عزاداری کنیم که عزت حضرت زهرا(س) پایمال نشود و در این مجالس از کلمات بلند و احادیث توحیدی بسیار زیبایی که این بانوی بزرگ دارند استفاده شود.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی بر معرفت افزایی در مجالس سوگواری ائمه تأکید کرد و افزود: دفاع از حقانیت امامت و ولایت اهل بیت مهمترین مسئله معرفت فاطمی است و این مسئله نیاز جامعه امروزی است که چگونه می شود جامعه اسلامی را حفظ کرد.

وی در ادامه به برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در ایام فاطمیه اشاره کرد و گفت: همه مساجد دارای کانون فرهنگی هنری در این ایام با دعوت از سخنران و وعاظ برجسته برنامه سوگواری در مسجدبرگزار می کنند.

حجت الاسلام ذوالفقاری افزود: برگزاری مسابقات خطبه فدکیه، سیاه پوش کردن مساجد، نصب بنرهای شهادت و احادیث این بانوی بزرگ در مسجد، از دیگر برنامه های مساجد در ایام فاطمیه است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.