کمک های مالی شورای شهر در آستانه انتخابات و باقی قضایا…

مرکزی دیلی : شورای محترم شهر اراک برنامه های متنوعی را در راستای انتخابات برای خدمتگزاری هرچه بیشتر و صد البته با کمی چاشنی تبلیغات انتخاباتی آنهم از بیت المال و استفاده از جایگاه فعلی تدارک دیده است.برگزاری مراسم روز معلم ، برگزاری جنگ های شادی و اکنون تصویب هدیه های انتخاباتی به انجمن های فرهنگی مواردی نیست که توسط ناظران فعالیت های مدیریت شهری در استان و شهر اراک نادیده گرفته شود.متاسفانه و متاسفانه ظاهرا تمامی ایده هایی که یک جورهایی با تبلیغات انتخاباتی شورای شهر مرتبط بوده اند و می توان در اینطور موارد فردی را مثلا برای انتخابات مطرح کرد و چهره خدومی از وی ساخت ، به یکباره در یکسال آخر عمر شورای شهر اراک آنهم در شرایطی که ظاهرا هیچ نظارتی بر اینگونه فعالیت ها انجام نمی شود بروز و ظهور پیدا می کند و مردم هم مثل همیشه فقط ناظر اینگونه رفتارهایی هستند که بطور کلی با روح فعالیت های خدمتگزارانه مدیریت شهری در اراک مغایرات دارد، مردم باید از یکسو تمامی مشکلاتی که الان دیگر به معضلی برای زندگی در شهر اراک تبدیل شده باشند و از سوی دیگر شاهد اینگونه سوء استفاده برخی نمایندگان.گرچه با کمک مدیریت شهری در مسائل فرهنگی استان و شهر اراک مخالف نیستیم ولی کمکی که در کمتر از دو هفته به انتخابات مانده انجام می شود کمی مشکوک است.البته قبلا هم عزیز دیگری در شورا فرموده بودند از بیت المال یک تیم فوتبال دیگری به نام جوانان و به کام اهداف انتخاباتی عزیزان خریداری شود که جا دارد در همینجا به برخی رندان این معرکه خسته نباشید عرض نمود.به هر حال ظاهرا شورای شهر فعالی همه هنر خود را برای این چند روزه باقی مانده از عمر شورای فعلی جمع کرده تا شهروندان مظلوم اراکی را مستفیذ نماید…

نایب رییس شورای شهر اراک از حمایت شورای شهر و شهرداری اراک از انجمن­های ادبی در راستای فرهنگ سازی و توسعه برنامه­های فرهنگی خبر داد.

به گزارش مرکزی دیلی ، اشرف بهادری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب در فرهنگ سرای شهر (شهرداری) اراک گفت: نمایشگاه خوبی در فرهنگ سرا برگزار شد و کیفیت کتاب­های ارائه شده در این نمایشگاه و وسعتی که به این نمایشگاه اختصاص داده شده بود در حد مطلوبی است.

وی اظهار داشت: اگر شهرداری اراک بتواند در برگزاری نمایشگاه­هایی مانند این نمایشگاه همکاری مناسبی انجام دهد و این نمایشگاه­ها را بصورت فصلی برگزار کند می­تواند در بخش فرهنگی شهر موثر باشد.

بهادری اظهار کرد: هدف از برگزاری نمایشگاه­ها ایجاد انگیزه کتاب خوانی و مطالعه در خانواده­هاست و طی بازدیدی که از نمایشگاه کتاب داشتم استقبال خوبی از این نمایشگاه شده است که اگر شهرداری در برگزاری این نمایشگاه­ها بصورت فصلی اقدام کند مطمئنا این استقبال بیشتر خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه مراجعین به نمایشگاه کتاب درخواستی مبنی بر دائمی بودن اینگونه نمایشگاه­ها مطرح کردند، شورای شهر می­تواند از برگزاری این نمایشگاه­ها حمایت کند و اگر نمایشگاه­های دائمی برگزار شود مطمئنا خدمات رسانی در حوزه فرهنگی به مردم اراک بیشتر خواهد شد.

نایب رییس شورای شهر اراک با اشاره به لزوم برگزاری چنین نمایشگاه­هایی در مکان­های عمومی شهر گفت: نمایشگاه­های کتاب را می­توانیم در محل­های پر تردد مانند پایانه­ها برگزار کنیم و این مسئله را جزو سیاست گذاری شهرداری قرار دهیم.

وی افزود: در کنار فعالیت شهرداری کتابخانه­های عمومی می­توانند مشارکت داشته باشند و برگزاری نمایشگاه­ها را در سطح شهر توسعه دهند همچنین فرهنگسرای آیینه اراک نیز بایستی در زمینه برگزاری نمایشگاه­های کتاب بیشتر فعالیت کند زیرا نیاز شهر اراک در زمینه کتاب خوانی و مطالعه بسیار زیاد است.

بهادری در خصوص دغدغه­های شورای شهر در مباحث فرهنگی شهر اراک گفت: فرهنگ مقوله­ای گسترده است و فعالیت­های زیادی را در حوزه­های مختلف می­طلبد اما، شهرداری بایستی برنامه جامعی در مقوله­های فرهنگی، ورزشی، هنری و حمایت از هنرمندان داشته باشد.

وی اظهار کرد: فرهنگسرای شهر به عنوان یک فرهنگسرای پویا برنامه­های مختلف فرهنگی مانند شاهنامه خوانی، سعدی شناسی و فردوسی شناسی همچنین فعالیت­های ادبی بصورت تشکیل انجمن­های هنری و ادبی اجرا می­کند.

نایب رییس شورای شهر اراک با اشاره به وجود انجمن­های ادبی مختلف در سطح شهر گفت: شورای شهر و شهرداری در راستای حمایت از انجمن های ادبی که در سطح شهر اراک برنامه­های فرهنگی اجرا می­کنند تسهیلاتی در نظر گرفته است که در سال یک تا دو میلیون تومان حمایت مالی از آنها خواهد شد.

وی تصریح کرد: این برنامه­ها بایستی در راستای توسعه فرهنگی و آموزش فرهنگ شهروندی باشد. انجمن ها پس از تهیه طرح، یک نسخه از آن را برای شهرداری اراک می فرستند تا پس از تایید از مزایای طرح مذکور استفاده شود.

بهادری با اشاره به توانایی شهر اراک در برگزاری جشنواره های کشوری و بین المللی گفت: با توجه به هنرمندانی که در اراک وجود دارد توانایی آن را داریم که جشنواره­های کشوری و بین المللی را برگزار کنیم بطور مثال در موضوع دفاع مقدس هنرمندانی در زمینه­های عکاسی، نقاشی، طراحی و زمینه­های هنری و ادبی دیگر فعالیت می­کنند که موفقیت­های خوبی بدست آورده­اند.

نایب ریس شورای شهر اراک در پایان با اشاره به استفاده از هنرمندان در زیباسازی شهر اراک خاطرنشان کرد: سازمان زیبا سازی شهرداری اراک برای استفاده از هنرمندان در طراحی فراخوان­ها، نقاشی­های دیواری و یا نمادهای نوروزی و شهری از هنرمندان اراک دعوت می­کند که در این جلسات دو عضو از شورای شهر اراک حضور دارند و به همراهی شهرداری و هنرمندان بومی فعالیت خوبی در این زمینه­ها صورت می­گیرد.

ممکن است بپسندید...

۱ دیدگاه

  1. علی گفت:

    والله رای دادن مجدد به این ها خیانت به مردم مظلوم اراک وبیت المالشان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.