گشایش نخستین نمایشگاه فناوری‌های پیشرفته در اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار مرکزی عصر امروز در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه فناوری‌های پیشرفته که در نمایشگاه بین‌المللی اراک برپا شد، اظهار کرد: این نمایشگاه در زمینی به مساحت چهار هزار و ۷۰۰ متر مربع و در ۱۴۷ غرفه که بیش از ۳۰۰ طرح فناوری پیشرفته در آن ارائه شده برپا شده است.

حسن صفری بیان داشت: در این نمایشگاه از ۱۸ طرح فناوری‌های پیشرفته در بخش‌های کشاورزی، پزشکی، صنایع فلزی، محیط زیست و… رونمایی خواهد شد.

وی فرهنگ‌سازی و ایجاد روحیه خودباوری، ایجاد اشتغال، تولید ثروت، افزایش توان تولید، افزایش صادرات و حضور در بازارهای جهانی و… را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه برشمرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار مرکزی تصریح کرد: چهار شرکت سرمایه‌گذار نیز به این نمایشگاه دعوت شده‌اند که تولیدکنندگان می‌توانند از فرصت برای تجاری‌سازی محصول خود استفاده کنند.

صفری تاکید کرد: در مراسم اختتامیه نیز از پنج غرفه برتر این نمایشگاه حمایت‌های مالی به عمل می‌آید.

به گفته وی در سال‌های اخیر کشور با مشکلات اقتصادی بسیاری روبرو بود که بر اساس سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی توانستیم در مقابل تحریم‌ها ایستادگی کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار مرکزی افزود: این سیاست‌ها بر کاهش وابستگی به نفت، مدیریت مصرف داخلی، حمایت از تولید داخلی، توسعه شرکت‌های دانش بنیان و… تاکید دارد که خوشبختانه بسیاری از این اهداف محقق شده است.

صفری با بیان اینکه استان مرکزی از ظرفیت‌های علمی و صنعتی بالایی برخوردار است، اظهار داشت: اگر تعامل بین دانشگاه و صنعت به خوبی شکل گیرد در آینده‌ای نزدیک توسعه اقتصادی و علمی را در استان شاهد خواهیم بود.

وی تاکید کرد: در سنوات گذشته سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در استان به نفع همسایگان بوده که این موضوع به خروج نخبگان از استان ختم شده است که اگر این روند ادامه داشته باشد در آینده با مشکلات جدی در استان روبه‌رو خواهیم بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار مرکزی ادامه داد: جمعیت استان رو به پیری حرکت می‌کند و باید در اسرع وقت و با بهره‌گیری از نیروی جوان موجود وضعیت اقتصاد و صنعت استان را بهبود بخشیم.

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان مرکزی نیز در ادامه به نمایندگی از صاحبان طرح‌های علمی استان در این مراسم گفت: در این نمایشگاه روزانه شش طرح رونمایی می‌شود و این موضوع به نفع صنعتگران خواهد بود که امروز در طرح‌هایی مانند تصفیه پساب‌های صنعتی، فیلتراسیون تولید عایق‌های رطوبتی، دستگاه بهبود دهنده تجهیزات دوار، دم‌نوش‌های گیاهی و… رونمایی خواهند شد.

محسن نجفی افزود: توسعه صنعتی استان در محوریت توسعه اقتصادی کشور قرار دارد و فراز و نشیب‌ها بر رشد و رکود اقتصاد استان تأثیرگذار است.

به گفته وی حفظ محیط زیست از مهم‌ترین تاکیدات مسئولان و مردم در فعالیت صنایع است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان مرکزی تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه گامی مؤثر در تقویت اقتصاد دانش بنیان استان است که مهم‌ترین هدف در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بهره‌گیری از دانش برای تولید ثروت می‌باشد.

نجفی خاطر نشان کرد: استمرار حمایت از عرضه محصولات دانش بنیان، اتصال شرکت‌های بزرگ به واحدهای صنعتی و سیاست‌های میانجیگری از بارزترین فعالیت‌های ما در بخش اقتصاد است.

وی ادامه داد: امید می‌رود در آینده‌ای نزدیک شاهد شکل‌گیری زنجیره‌ای مؤثر از فعالیت‌های علمی و پژوهشی در اقتصاد کشور باشیم.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.