اعلام دلیل کارشناسی افزایش آمار سرطان در اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، دکترکوروش اعتماد روز سه شنبه در نشست کارشناسی افزایش تعداد موارد سرطان استان مرکزی در اراک افزود: آمار سرطان در استان مرکزی در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته که این امر توجه بیشتر مسوولان را طلب می کند.
وی با یادآوری افزایش مراکز گزارش دهی بیماری سرطان گفت: سرطان ریه از سرطان های شایع به دلیل آلودگی هوا است که رشد این بیماری در استان مرکزی با دیگر نقاط کشور هماهنگ است.
دکتراعتماد خاطر نشان کرد: استان مرکزی در رشد سرطان کشور رتبه چهارم را دارد که دلیل آن شرایط آب و هوا، تغذیه، نداشتن تحرک بالا و ورزش است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این همایش گفت: آهنگ رشد سرطان در این استان مانند کشور به صورت شیب ملایم و همراه با افزایش است.
دکتر بابک عشرتی افزود: تغییر شیوه زندگی مردم از سنتی به صنعتی، وجود آلاینده های صنعتی، کم تحرکی، چاقی، مصرف سیگار و قلیان از جمله مواردی است که شیوع سرطان در این استان را افزایش داده است.
وی بیان کرد: سرطان سینه، پوست و روده بزرگ در زنان و سرطان پوست، پروستات و مثانه در مردان از شایعترین نوع این بیماری در استان است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: در برخی کشور های جهان تنها ۸۰ درصد از سرطان ها شناسایی می شوند و مابقی سرطان ها به علت مهلک بودن نوع بیماری، فرد از بین می رود و بعضی نیز نمونه برداری نمی شوند.
عشرتی خاطر نشان کرد: آلودگی هوا و آب به ترتیب در بروز سرطان ریه و دستگاه گوارش نقش بسیار موثری دارد که استان مرکزی با وجود داشتن این دو مشکل از نظر نوع سرطان های ریه و دستگاه گوارش از نسبت کشور بالاتر نیست.
دکتر عشرتی اظهار کرد: یکی از مهمترین راه های مبارزه با سرطان، جدی گرفتن مسائل و راه های پیشگیری است که باید به این مهم توجه جدی کرد.
وی عنوان کرد: درمان سرطان بسیار پرهزینه، سخت و طولانی مدت است اما پیشگیری هزینه کمتری دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.