آلودگی هوای اراک به ۷ برابر حد مجاز رسید

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی گفت: غلظت آلاینده های موجود در هوای اراک در ساعت هشت صبح روز جاری ۶۰۱ میکروگرم بر متر مکعب بوده که بیش از هفت برابر حد مجاز رسیده است.

به گزارش مرکزی دیلی ، دکتر امیر انصاری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته نیز غلظت ریزگردهای موجود در هوای شهر اراک ۱۷۴ میکروگرم بر متر مکعب بوده است و پیش بینی می شود این آلودگی تا فردا نیز ادامه یابد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون شهر اراک ۲۸ روز آلودگی بالاتر از حد مجاز را به دنبال داشته است اظهارداشت: کلانشهر اراک درسال جاری ۲۸ روز ناسالم را پشت سرگذاشته که ۲۷ روز آن در شرایط هشدار و یک روز اضطرار بوده است.

انصاری بیان کرد: با توجه به غلظت بالای ذرات معلق درهوا فعالیت بدنی در فضای باز و حضور سالمندان، کودکان و بیماران مزمن در محیط های شلوغ شهری به شدت مضر است.

وی از شهروندان درخواست کرد: در صورت امکان از آوردن خودروهای شخصی به سطح معابر خودداری کنند و از وسایل نقلیه عمومی برای سفرهای روزانه شهری استفاده کنند.

گفتنی است شهر اراک چهارمین روز آلوده بیش از حد مجاز را به صورت متوالی پشت سر گذاشته است و  در سه روز گذشته در شرایط هشدار بوده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.