نماینده مجلس: انتزاع سه شهرستان استان مرکزی کارشناسی نیست

به گزارش مرکزی دیلی ، «عباس رجایی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در شرایط فعلی استان مرکزی نیازمند تقویت همگرایی و هم افزایی نیرو و امکانات در پیشبرد امور است و نباید اجازه داد که فضای مسموم و غیرکارشناسی یکپارچگی استان را برهم بزند.

وی بیان کرد: پیگیران این موضوع، الحاق شهرستانهای ساوه، دلیجان و محلات به استان خود را با هدف توسعه طلبی مطرح می کند درحالیکه این موضوع برخلاف نقشه راه توسعه متوازن دو استان است و با روح کلان نگری و منافع عام در تضاد است و پذیرفتنی نیست.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همنوایی نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی با مباحث غیرکارشناسی انتزاع نیز اشتباهی بزرگ بوده و اجازه هیچ گونه تغییر نقشه جغرافیایی در استان مرکزی داده نخواهد شد.

رجایی توضیح داد: انتظار این است که مراجع کارشناسی در حوزه آمایش سرزمین و برنامه های توسعه، مستندات لازم را در پیوست ها و کانونهای توسعه استان برجسته سازی کنند و به افراد غیر متخصص اجازه ندهد که هر از گاهی با طرح موضوعات بدون پشتوانه با منافع خاص نظم اجرایی و آرامش مردم استان را به هم بزنند.

وی عنوان کرد: موضوع بی اساس انتزاع سه شهرستان استان مرکزی به جز نارضایتی و کاهش دامنه همگرایی مردم و مسوولان حاصل دیگری ندارد و باید با طراحان این مساله با قوت برخورد شده و مباحث تفرقه انگیز در نطفه خفه شود.

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم باید بدانند که الحاق این شهرستانها به استان قم نه تنها سودی برای آنها در پی ندارد بلکه آهنگ توسعه و رفاه را کندتر می کند و این به مصلحت کشور و منطقه نیست.

رجایی اضافه کرد: کسانی که بر طبل انتزاع می کوبند می خواهند بر ناکارآمدی خود سرپوش بگذارند و به خیال خود با این اقدامات در انتخابات آینده آرا را به نفع خود داشته باشند.

ممکن است بپسندید...

۱ دیدگاه

  1. فرهادی گفت:

    http://fordunews.com/newsF-6592.html
    برای بررسی دقیق تر به این مقاله هم دقت نمایید از مدیریت سایت تقاضا داریم این مقاله را منتشر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.