برگزاری عملیات تمرینی لحظه صفر در شهرستان اراک

به گزارش مرکزی دیلی، «مرتضی سلیمی» در حاشیه برگزاری این عملیات تمرینی در گفت و گو با ایرنا گفت:

در این عملیات تمرینی، پس از اعلام گزارش فرضی زلزله شش و سه دهم ریشتری نیروها و عوامل به صورت آماده باش قرار گرفتند و محل اعزام شدند.

وی بیان کرد: در این راستا مرکز EOC (مرکز کنترل و هماهنگی عملیات) فعال،تیم های ارزیاب و جستجو و نجات اولیه به منطقه اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی ادامه داد: دریافت اطلاعات از مناطق و ارائه گزارش ها، برآورد و محاسبه نیاز های اضطراری، اطلاع رسانی لحظه ای به استان،اعلام نیاز اضطراری جستجو و نجات، فرماندهی عملیات و ارائه گزارش از خدمات امداد و نجات ارائه شده از دیگر مراحل برنامه ای این عملیات تمرینی بود.

سلیمی، هدف از برگزاری این عملیات تمرینی را هماهنگی در دریافت اطلاعات و آگاهی رسانی به موقع برای فراخوانی عوامل اجرایی ،مستند سازی اجرایی عملیات امداد و نجات از آغاز تا پایان، شناسایی مشکلات و موانع اجرایی فرایند عملیات امداد و نجات با چشم انداز پاسخگویی ۱۲ ساعته، اجرای آزمایشی طرح عملیاتی شعب و رفع معایب و نواقص احتمالی، مدیریت اطلاع رسانی حوادث و سوانح و نحوه ارتباط با رسانه ها عنوان کرد.

وی عنوان کرد: عملیات تمرینی لحظه صفر روز گذشته (سه شنبه) نیز در شهرستان های تفرش و آشتیان برگزار شد و تا پایان هفته در سایر شعب این استان برگزار خواهد شد.

از ۱۸ تا ۲۴ مهر به عنوان هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی نامگذاری شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.