افزایش ۱۲۰۰ هکتاری مساحت کلانشهر اراک

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- عزیز فیلی در جلسه طرح جامع کلانشهر اراک اظهار کرد: برای رسیدن به افق جمعیتی مورد پیش بینی برای کلانشهر اراک، حدود هزار و ۲۰۰ هکتار زمین باید در قالب طرح جامع کلانشهر اراک اضافه شود.

وی افزود: در افق جمعیتی مورد پیش بینی برای کلانشهر اراک ۱۲۰ هزار نفر تا افق ۱۴۰۵ به جمعیت کلانشهر اراک اضافه می شود که ۱۰۰ هزار نفر آن در تراکم جمعیت و ۲۰ هزار نفر در طرح توسعه ای جای خواهند گرفت.

وی  کمربندی شرقی، انجیرک، حسین آباد بغدادی، مرزیجران، تخته سادات کرهرود، گاوخانه، قنات ناصری، نظم آباد، باغات سنجان و دره گردو را به ترتیب اولویت جانمایی طرح توسعه کلانشهر اراک عنوان کرد.

به گفته معاونت عمرانی استانداری مرکزی راه و شهرسازی به عنوان دبیر جلسه موظف است کمیته ای را با حضور اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک، کارشناسان شهرداری، محیط زیست، نظام مهندسی و دفتر فنی استانداری تشکیل دهد و طرح جامع ارائه شده کلانشهر اراک در این کمیته  تجزیه و تحلیل شود و بعد از توافق نتیجه آن در این جلسه عنوان شود.

به گزارش ایسنا، مشاور طرح جامع کلانشهر اراک نیز اولویت بندی محدوده‌های در نظر گرفته شده برای توسعه اراک بر مبنای مدل فرایند ارزیابی اثرات زیست محیطی را ارائه داد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.