۹۸۲ بازرس روند انتخابات هفتم اسفند در استان مرکزی را رصد می کنند

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایرنا، حجت الله آقایی راد روز سه شنبه در حاشیه نشست آموزشی هیات بازرسی انتخابات استان مرکزی در جمع خبرنگاران گفت: برای بازرسان انتخاباتی این استان تاکنون در دو مرحله آموزش توجیهی برگزار شده و نخستین مرحله آموزش هیات های بازرسی سراسر کشور به طور متمرکز و از طریق ویدئوکنفرانس از محل وزارت کشور برگزار شد.
وی با بیان اینکه وظیفه اصلی وزارت کشور اجرای صحیح و درست موضوع انتخابات در کشور است، افزود: استان مرکزی مقدمات و برنامه ریزی دو انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را به طور جدی در دستور کار دارد و نگاه نیز بین برای حسن اجرای این انتخابات سرنوشت ساز حاکم است.
وی بیان کرد: نمایندگان و روسای بازرسی شهرستان ها و اعضای اصلی بازرسان در استان مرکزی به صورت مستقیم با استفاده اتز ابزار فناوری نوین جدیدترین آموزش های توجیهی را فراگرفتند.
وی اظهارکرد: تمامی بازرسان باید ضمن اجرای قوانین و رعایت اصل بیطرفی، بر نحوه صحیح برگزاری انتخابات از آغاز زمان رای گیری تا پایان شمارش آرا نظارت جدی و کنترل دقیق داشته باشند.
آقایی راد گفت: ۹۸۲ صندوق اخذ رای برای برگزاری انتخابات هفتم اسفندماه در این استان درنظرگرفته شده است که هر صندوق یک بازرس دارد و به ازای هر ۲۰ صندوق یک سربازرس تعیین شده است و در مجموع شش بازرس ارشد نیز بر امور انتخابات در استان مرکزی نظارت عالی می کنند.
وی افزود: ۳۹۳ صندوق ثابت و سیار و یک صندوق اختصاصی برای ارامنه استان در حوزه انتخابیه مرکز استان کار برگزاری انتخابات دو مجلس خبرگان و شورای اسلامی را در هفتم اسفندماه امسال انجام می دهند.
استان مرکزی با یک میلیون ۴۱۴ هزار نفر جمعیت هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و دو کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.