برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در ۴۵ نقطه استان مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، سید حسین طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک، اظهار داشت: مراسم شیرخوارگان حسینی به همت هیئت فرهنگی و مذهبی حضرت علی اصغر(ع) استان همزمان با سراسر کشور در روز جمعه مصادف با دوم محرم در ۴۵ نقطه استان مرکزی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در اراک این مراسم در پنج نقطه برگزار می‌شود که عظیم‌ترین برنامه در مصلی بیت‌المقدس اراک با سخنرانی حجت‌الاسلام عبداللهی از اساتید حوزه و دانشگاه و مداحی حسن شالبافان از قم و حاج محمد قاسمی از اراک برگزار خواهد شد.

مسئول هیئت فرهنگی مذهبی حضرت علی اصغر(ع) استان مرکزی بیان داشت: سایر مراسم اراک در دو نقطه کرهرود و فوتبال برگزار خواهد شد.

طباطبایی یادآور شد: سال گذشته بیش از ۱۵ هزار نفر در مراسم شیرخوارگان مصلی بیت‌المقدس اراک حضور داشتند که پیش‌بینی می‌شود امسال نیز شاهد حضور پر شور شیفتگان عبدالله الحسین (ع) باشیم.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۴ هزار دست لباس برای توزیع بین شیرخوارگان توسط این هیئت تهیه شده است.

مسئول هیئت فرهنگی مذهبی حضرت علی اصغر(ع) استان مرکزی تاکید کرد: همایش شیرخوارگان حسینی به منظور تجلیل از مقام والای طفل شش ماهه حضرت ابا‌عبدالله الحسین(ع) و تجدید پیمان با اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و به همت هیئت فرهنگی مذهبی حضرت علی اصغر(ع) برگزار می‌شود.

 به گفته وی این همایش ساعت ۸:۳۰ صبح روز جمعه در مصلای بیت‌المقدس اراک همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد.

طباطبایی گفت: همایش شیرخوارگان حسینی از سال ۸۲ همزمان با نخستین جمعه ماه محرم با حضور مادران و نوزادان شیرخوار در کشور کلید خورد که به نوعی روشنگری، احیاگری شیعه و بهانه‌ای برای اعلام مظلومیت حضرت ابا عبدالله(ع) است.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.