بهره برداری از ۱۶پروژه صنعتی در سفر هیات دولت به استان مرکزی

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان مرکزی گفت: ۱۶پروژه صنعتی در سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان مرکزی بهره برداری و سه پروژه صنعتی نیز کلنگ زنی می شود.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار مهر، محمدرضا حاجی پور روز یکشنبه در جریان بازدید اصحاب رسانه استان مرکزی از واحدهای صنعتی ساوه، اظهار داشت: ۳۰۰واحدصنعتی استان برای رفع تنگناهای مالی به بانک های عامل معرفی شدندکه تاکنون ۵۰واحد ازاین تعداد، ۶۰۰میلیاردریال تسهیلات دریافت کرده اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان مرکزی افزود: در ارتباط با استفاده از تسهیلات کارگروه رفع موانع و تسهیل رونق تولید استان مرکزی، تاکنون یک هزار و ۶۰۰ واحدصنعتی ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۷۵۰واحد صنعتی توسط کارگروه تسهیل رونق استان مرکزی مورد بررسی قرار گرفته اند.

وی بیان داشت: از این تعداد ۱۸واحد از طریق کارگروه رفع موانع تولید استان و ۳۲واحد نیز خارج از سیستم کارگروه رفع موانع، به ۱۷۲ شعبه بانک های عامل معرفی شدند که تاکنون به ۵۰واحد صنعتی، ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

حاجی پور اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، دولت یازدهم نسبت به رفع مشکلات واحدهای تولیدی توجه ویژه دارد که در همین راستا در استان مرکزی کارگروه رفع موانع و تسهیل رونق تولید در استان مرکزی تشکیل شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان مرکزی افزود: پس از بررسی و تکمیل پرسشنامه ها در ۲۰آیتم و مراجعه به واحدهای صنعتی، مشخص شد ۲۳درصد از واحدهای صنعتی استان شرایط سختی را دارند و به تعطیلی کشیده شده اند.

حاجی پور یادآورشد: ۶۰درصد واحدهای صنعتی استان مرکزی زیر ظرفیت اسمی و به میزان ۲۰تا۳۰درصد ظرفیت خود فعالیت دارند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.