اظهارات سردارنورخدا قاسمی درجلسه تعامل مسئولان پدافند غیرعامل دستگاه‌های اجرایی استان

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، سردار  نورخدا قاسمی، مدیرکل سازمان پدافند غیرعامل استان مرکزی امروز، ۲۲ مهر در جلسه تعامل مسئولان پدافند غیرعامل دستگاه‌های اجرایی استان گفت: خوشبختانه با اقداماتی که در تمامی استان‌های صورت گرفته روند توسعه و ترویج پدافند غیرعامل روبه روشد و قابل قبول است.

وی از فعالیت گسترده پدافند غیرعامل در فضای سایبری خبر داد و افزود: ارتباط رابطین پدافند غیرعامل با یکیدگر و همکاری بین آنان باعث شده از بروز برخی مشکلات جدی در این زمینه کاسته شود، کاربری‌های موجود در فضای مجازی یک امکان جدید در فناوری و خدمت به بشر به وجود آورده  که جوانان با آن بسیار مأنوس هستند و ممکن متحمل ضرر و آسیب‌هایی نیز در این عرصه شوند.

آموزش جوانان و همکاری متولیان؛ دواصل پیروزی در پدافند غیرعامل

قاسمی برلزوم نهادینه کردن آموزش‌های لازم در حوزه سایبری و فضاهای مجازی به منظور مصونیت نوجوانان و جوانان از مشکلات اخلاقی و رفتاری تأکید کرد و افزود: خوشبختانه با برقراری ارتباط با با نیروی انتظامی و پلیس فتا همایش‌هایی در همین راستا به منظور آگاهی بخشی به جوانان از خطرات فضای مجازی برگزار کردیم که با استقبال خوب جوانان مواجه شد.

این مقام مسئول ایمن‌سازی و برقراری مصونیت در فضای مجازی را از دیگر اقدامات پدافند غیرعامل عنوان کرد و گفت: جوانان باید با آموزش در فضای مجازی و اقدامات حفاظتی و تدبیرهم اندیشی برای پیشگیری از آسیب‌های موجود خود را از گرفتار شدن در توطئه‌های دشمنان دور نگه دارند.

وی در ادامه از برگزاری دوره‌های آموزش و اطلاع رسانی سایبری و فضای مجازی در مدارس و دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: حضور در شبکه‌های اجتماعی مانند راه رفتن در میدان مین است؛ غفلت کردن در این فضا جوانان را در معرض خطرات، تهدیدات و تاکتیک‌های دشمن اسیر خواهد کرد؛ چراکه دشمن از غفلت نهایت استفاده را می‌برد و زمینه سوء استفاده را فراهم می‌کند.

پی‌گیرسیاسیت هم اندیشی با رابطین دستگاه‌های اجرایی هستیم

قاسمی بابیان این مطلب که برای رسیدن به نتایج مطلوب‌تر سیاست‌های هم‌اندیشی و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی را در پیش خواهیم گرفت، اضافه کرد: خوشبختانه رابطین دستگاه‌های اجرایی در استان از تعامل بسیارخوبی با یکدیگر برخوردارند و سعی دارند با کمک به یکدیگر مشکلات را رفع می‌کنند.

به گزارش ایکنا؛ شکرالله حسن بیگی، معاون سیاسی – امنیتی استانداری مرکزی نیز در این جلسه گفت:  پدافند غیرعامل نیاز دنیای امروز و آینده نیست؛ بلکه تمامی جوامع بشری در تمامی برهه‌ها باید از این استراتژی نهایت استفاده را داشته باشند، امروز مسئولان ما در تمامی زمینه‌ها نسبت به فعالیت‌های زیرساختی خود نیازمند اصولی منطبق با اصول اولیه انقلاب اسلامی و ارزش‌های امام راحل(ره) هستند.

حسن‌بیگی در ادامه دفاع از مظلومانی که به انواع دسیسه‌های دشمن گرفتار شدند را در حوزه فعالیت‌های پدافند غیرعامل تعریف کرد و افزود: پدافند غیرعامل با اجرای برنامه‌های کاربردی و استفاده از نخبگان علمی و دینی توانسته است در برابر تمامی تحریکات و دشمنی‌های بیگانگان ایستاده و با شدت مقابله به مثل کند.

وی با بیان این مطلب که پافشاری بر اصول اعتقادی و دینی سبب دشمنی بیگانگانی همچون اسرائیل و امریکا و دنیای غرب را فراهم می‌کند، اظهار کرد: دشمن با آگاهی نسبت به این مطلب که نمی‌تواند از طریق جنگ سرد در برابر ایران بایستد به جنگ نرم و توطئه‌های فکری روی آورده است که خوشبختانه با درایت و هوشمندی رهبری و مسئولان امر و جوانان خنثی و ناکام شده است.

تغییر تاکتیک دشمن در مقابله با اسلام

این مقام مسئول ضمن تأکید براینکه در یک نگاه کلی دشمنان شیوه و استراتژی خود را در منطقه تغییر داده و به نوعی دیگر با ما مقابله می‌کنند، به تشریح شیوه‌های دشمنان پرداخت و افزود: شیوع جنگ‌های نیابتی که در منطقه شاهد هستیم، تشکیل گروهک‌هایی همچون طالبان، القاعده و داعش و ترویج افکار غیر اسلامی و فرق ضاله از جمله شیوه‌های دشمنان برای مقابله با اسلام است.

وی تهدیدات ایدئولوژیکی را از دیگر برنامه‌های در دستور کار دشمنان خواند و اظهار کرد: تهدیداتی همچون ترویج افکار سلفی گری و وهابیت در جوامع اسلامی از جمله برنامه‌هایی است که دشمنان در طی سال‌های اخیر به آن پرداخته و سعی داشتند با تغییر نگاه و باورهای مردم به اهداف خود برسد.

حسن‌بیگی تهدیدات اقتصادی را از دیگر شیوه‌های دشمن به منظور تغییر نگرش جوامع اسلامی به ویژه مردم ایران اسلامی دانست و تصریح کرد: دشمن به گمان خام خود با کاهش قیمت مصنوعی نفت و جلوگیری از صادرات محصولات نفتی و غیر نفتی سعی داشت تا اقتصاد ایران را با چالش و فشار مواجه سازد که خوشبختانه با اجرای طرح اقتصاد مقاومتی و فعالیت مضاعف واحدهای تولیدی از فشار اقتصادی و تحریم‌ها کاسته شد.

معاون سیاسی – امنیتی استانداری مرکزی در پایان، پایداری در برابر تهدیدات دشمن را به برکت خون شهدا ، خانواده‌های آنان و ایثارگران و رهنمون‌های امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب عنوان کرد گفت: تمامی این عوامل باعث شده تا ما در برابر تهدیدات دشمن ایستاده و کمر خم نکنیم.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.