هزینه اشتباهات مدیریتی شهرداری و شورای شهر اراک چقدر است؟

مرکزی دیلی : در حالیکه بجز شهروندان و برخی مسئولین صدای اعتراض برخی اعضای شورای شهر نسبت به عملکرد شهرداری در دو سال گذشته بلند است و متاسفانه هیچ عزم جدی برای اصلاح امور و نظارت دقیق در این حوزه وجود ندارد سوالی که برای هر ناظر بی طرفی پیش می آید اینست که براستی هزینه اشتباهات مدیریتی شهرداری و شورای شهر چقدر است و این هزینه به چه کسانی وارد می شود؟ سوال مهمتر اینست که چرا شاهد نوعی کمکاری در حوزه نظارت بر مدیریت شهری هستیم؟ حالیکه ابعاد تصمیمات و اقدامات این حوزه در تمامی حوزه های زندگی شهروندان موثر می باشد آیا با این حوزه سیاسی برخورد می شود؟ آیا بزودی اعضای شورای شهر از حمایت شهردار عقب نشینی می کنند؟ طی ماه های آینده یقینا شورای شهر ناچار به تغییرات عمده در سیاست های خود خواهد بود. البته از معدود مدیرانی که صادقانه ابعاد مشکلات را برای مردم توضیح می دهند هم به نوبه خود سپاسگذاریم اما مردم واقعا بیشتر از شنیدن شعار نیازمند به مشاهده تغییرات در وضعیت شهر و کاهش آلام شهروندان هستند…

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از عطر یاس ، منوچهر کاظمی خزانه دار شورای اسلامی شهر اراک در نطق پیش از دستور صحن رسمی شورا گفت: شورای شهر باید بپذیرد که در خصوص تصویب بودجه ۱۰۲۱ میلیارد تومانی اشتباه کرده و سریعا نسبت به اصلاح آن اقدام کند زیرا تا امروز که حدود ۷ ماه از سال گذشته، حدود ۱۲۰ میلیارد تومان از بودجه محقق شده که با توجه به زمان زیادی که از دست رفته، باید فکری را برای رفع مشکل و اصلاح آن بکنیم.

کاظمی افزود: در بحث خیابان ۵۵ متری، ۱۳ سال است که مردم بلاتکلیف هستند و متأسفانه هنوز هم اقدام قابل توجهی صورت نگرفته است. می بایست یک تیم مدیریتی مسئولیت این کار را بر عهده بگیرند و برای شروع کار، واحدهایی که اکنون سال هاست توسط  شهرداری تملک شده است را تخریب کنند. این اقدام نه تنها یک شروع برای انجام یک کار بزرگ است، بلکه پس گیری واحدهایی است که توسط شهرداری تملک شده و اکنون در اختیار غیر است که در آن ساکن شده اند.

کاظمی افزود: در پروژه آفتاب (میدان شهدا) در شورای دوره سوم مصوب شد که یک مجتمع فرهنگی ساخته شود اما امروز شاهد آن هستیم که قرار است واحدهای این مجتمع به عنوان تجاری واگذار شوند.این عضو شورا گفت: در بحث کارت بلیطِ حمل و نقل عمومی اکنون شهر ساوه از اراک جلوتر و بهتر عمل کرده و حتی تاکسی های شهر را به این امکان مجهز کرده ولی همچنان در اراک این مسئله اجرایی نشده است که می بایست سریعا توسط شهرداری پیگیری شود.

وی در خصوص شهرک خودرو نیز گفت: مقرر شده بود که تا پایان مهر ماه تعدادی از واحدهای این شهرک واگذار شوند ولی آن طور که شواهد پیداست این وعده عملیاتی نخواهد شد زیرا نسبت به زمان بندی مقرر عقب هستیم و متأسفانه تا امروز حدود ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی را در این پروژه شاهد هستیم.

در ضمن نباید تمام تلاش و تمرکز به ساخت واحدهای تجاری این شهرک باشد زیرا می بایست همزمان با این واحدها، قسمت های دیگر شهرک مانند مسجد، معابر و فضاهای سبز نیز ساخته شوند.

منوچهر کاظمی در ادامه بحث شهرک خودرو افزود: مبالغی که به حساب مشترک شهرداری و سازنده واریز شده است، توسط سازنده برداشت می شود در حالی که ضمانتی برای ادامه کار و اتمام پروژه برای سازنده وجود ندارد و اگر تیم اجرایی (سرمایه گذار) کار را رها کند مشخص نیست چه اتفاقی خواهد افتاد زیرا ضمانت اجرایی برای اتمام کار گرفته نشده است، بنده حتی شنیده ام که هنوز پروانه های این شهرک صادر نشده اند که این مسئله بسیار جدی و مهم است که باید سریعا پیگیری شود.

وی در ادامه نطق پیش از دستور خود گفت: متأسفانه نظارت مطلوبی بر پروژه های شهری وجود ندارد به گونه ای که در بازدید اعضای شورا از یکی از پارک های نوساز سطح شهر مشاهده کردیم که سنگ فرش های انجام شده، با دست کنده می شوند و هیچگونه ملاتی بین آنها وجود ندارد.

این عضو شورا افزود: حدود ۳ ماه است که حقوق کارگران خدمات شهری پرداخت نشده است در حالی که باید همه کارکنان شهرداری به یک چشم دیده شوند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.