برگزاری همایش علمی پایداری اکولو‍‍ژیک منابع طبیعی در اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، در این همایش مقاله هایی در باره معرفی گونه های مقاوم، تاثیر مخرب فعالیت های معدن کاوی بر عرصه های منابع طبیعی، گیاه قره داغ، ارزیابی اثرات استفاده از ابر جاذب های طبیعی و محرک رشد بر رشد اولیه و قابلیت فن آوری سنجش از دور در پهنه بندی شوری و قلیائی در اراضی بیابانی استان مرکزی ارائه شد.

در این همایش راه های ارتقای سرانه جنگل با استفاده از درختان سازگار با شرایط آب و هوایی و نیز آلودگی های اقلیم استان مرکزی مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی در این همایش گفت: هفته منابع طبیعی فرصت مناسبی برای فرهنگ سازی و اطلاع رسانی برای کاشت، ترویج و محافظت از منابع طبیعی است.

یوسف یوسفی افزود: کاشت و ترویج درخت در استان مرکزی به لحاظ صنعتی بودن یکی از ارکان مهم برای کاهش آلودگی است.

وی سرانه جنگل در دنیا را هشت هکتار عنوان کرد و ادامه داد: این میزان در استان مرکزی ۱۱۰ متر مربع و در سطح کشور یک هزار و ۷۰۰ متر مربع است .

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطر نشان کرد: با تلاش دو دهه کارشناسان منابع طبیعی حرکت شن های روان در کویر میقان کنترل شده است.

وی بیان کرد: باتوجه به کمبود منابع آبی در استان مرکزی باید مقالات دانشگاهی در خصوص درختانی که به سرما و سرمازدگی مقاوم است در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی ادامه داد: ۱۵ هزار و ۱۷۰ هکتار درختچه زار در استان مرکزی وجود دارد که این میزان تا ۱۲۰ هزار هکتار قابل افزایش است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.