جمع آوری آثار و مستندات شهدای استان مرکزی در مراحل پایانی است

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن هنرمند، شامگاه یک شنبه در نشست مطبوعاتی که به مناسبت سالگرد تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) و روز بزرگداشت مقام شهدا افزود: در میان شهداء سردارانی چون باکری، خرازی، همت و حاج امینی نیز در این ماه به فیض شهادت نائل شدند.

وی با اشاره به فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تاسیس بنیاد شهید در ۲۳ اسفند ماه اظهار کرد: این تصمیم امام (ره) نکته بینی ظریف برای تکریم و احترام به مقام شهدا بوده است.

حجت الاسلام هنرمند با بیان اینکه مناسبت روز بزرگداشت شهدا در تقویم جمهوری اسلامی ایران خالی بود، افزود: در سال ۸۳ شورای عالی انقلاب در مصوبه ای روز بزرگداشت مقام شامخ شهدا را نیز همزمان با سالگرد تاسیس بنیاد شهید قرار داد.

وی بزرگداشت و تکریم مقام شهدا را تکریم همه ارزش ها، خوبی ها و مقدسات دانست و ادامه داد: جمهوری اسلامی همیشه و همه جا نیازمند تکریم شهدا و ایثارگران است، زیرا همین قدرت معنوی حائل و دیوار محکمی در برابر تهدیدات دشمن است.

هنرمند افزود: تکریم شهدا در مقابل بدچشمی دشمنان کشور را بیمه و قلم و قدم زدن در این راه رضایت خداوند را به همراه دارد.

مدیر کل بنیاد شهید بیان کرد: به مناسبت بزرگداشت این روز ستادی در استان تشکیل شده و برنامه های آن در ۲۲ محور با همکاری ارگان های مربوطه در حال پیگیری است.

دیدار با خانواده شاهد و ایثارگر در قالب طرح سپاس

حجت الاسلام هنرمند با بیان اینکه ادامه روند طرح سپاس یکی از مهم ترین این برنامه هاست، اظهار کرد: دیدار و از والدین شهدا و خانواده های جانبازان در قالب این طرح از ۲۲ بهمن آغاز و تا ۲۲ اسفند ادامه دارد و تاکنون یک هزار و ۴۰۰ سرکشی از خانواده های ایثارگران در استان انجام ده است.

وی گفت: تبلیغات شهری از جمله نصب بنر و پخش تراکت و آذین بندی سطح شهر، اجرای برنامه های متنوع در حسینیه های شاهد اراک و شهرستان ها، برگزاری یادواره گرامیداشت شهدا، تجلیل از خانواده های شهدای ورزشکار، عیادت از والدین شهدا که رد بیمارستان بستری هستند، نواخته شدن زنگ شهید در مدارس با هماهنگی آموزش و پرورش، کاشت درخت بنام شهدا به مناسبت روز درختکاری از دیگر برنامه های سالگرد تاسیس بنیاد شهید است.

هنرمند ادامه داد: همایش مروجین فرهنگ ایثار و شهادت، پیامک صوتی جهت پیش زنگ تلفن همراه و ثابت به مناسبت بزرگداشت شهدا باهمکاری مخابرات در این ایام، تجلیل از ۸۴ نخبه ایثارگر و شاهد ، دیدار استاندار و امام جمعه و فرماندارن و سایر ائمه جمعه از خانواده های شهدا در این برگزار خواهد شد.

جمع آوری آثار و مستندات شهدا در مراحل پایانی

وی گفت: برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در روز ۲۳ اسفند ماه و اعزامی گروهی از ایثارگران و خانواده شاهد جهت دیدار با رئیس جمهور از دیگر این برنامه ها است.

 هنرمند در ادامه در خصوص جمع آوری آثار و مستندات شهدا گفت: این برنامه از ده سال پیش آغاز شده است و امسال آخرین سال آن جهت جمع آوری آثار دیداری و شنیداری شهدا بوده است و ۹۷ درصد کار تاکنون انجام شده است.

وی تاکید کرد: از همین جا از خانواده های شهدا در خواست داریم که اگر آثار و مستنداتی از شهدا خود در اختیار دارند برای تکمیل این گنجینه در اختیار بنیاد شهید استان قرار دهند.

هنرمند همچنین از جمع آوری آثار شفاهی جانبازان و شهدا خبر داد و اعلام کرد: تاکنون ۵۰ خانواده شهید و جانباز بالای ۷۰ درصد در این طرح با ما همکاری کردند و برنامه سال آینده ادامه جمع آوری آثار به کمک یک هزار خانواده شهید و ایثارگر است.

وی در خصوص ساماندهی گلزار شهدا گفت: این اقدام نیز در مراحل پایانی است و تمام تلاش بر این بوده که در این ساماندهی به شئونات، رسم و سلیقه هر شهرستان توجه شود.

 ۵۲۱۷ شهید در استان مرکزی

رئیس بنیاد شهید شهرستان اراک نیز در ادامه این مراسم گفت: آمار شهدای استان مرکزی ۵ هزار و ۲۱۷ شهید است که از این تعداد ۵۲ درصد مربوط به شهرستان اراک است.

مرتضی انصاری فر افزود: شهرستان اراک در فصل بهار ۴۶۳، در تابستان ۵۱۴، در پاییز ۴۴۱ و در زمستان ۸۳۴ تن بوده اند.

که از این تعداد ۳۲۵ شهید مربوط به اسفند ماه هستند.

وی ادامه داد:  از شهیدان شهرستان اراک ۱۹ شهید مربوط به دوران انقلاب، ۹ شهید مربوط به ترورها، ۴۱۳ دانش آموز، ۳۹ دانشجو، ۹۷ فرهنگی، ۲۵ هنرمند، ۶۱ شهیده، ۲۶ روحانی و ۱۰۵ سادات بوده اند.

کلنگ زنی مجتمع مسکونی ایثارگران به زودی

انصاری فر در خصوص برگزاری طرح سپاس در شهرستان اراک گفت: سهمیه اراک از ۲۲ بهمن تا ۲۲ اسفند ۶۰۰ دیدار بوده است که بیش از ۵۰۰ سرکشی آن انجام شده است.

رئیس بنیاد شهید شهرستان اراک برگزاری اولین همایش پیاده روی خانوادگی را مهم ترین برنامه های بزرگداشت شهدا در اراک عنوان و افزود: برنامه ویژه این روز کاشت یک درخت به نام یکی از شهدای اراک در میدان شهدا است.

انصلری فر گفت: کلنگ زنی مسکن تجمعی ۲۶۴ واحدی ایثارگران نیز در ایام بزرگداشت شهدا و تاسیس بنیاد شهید انجام خواهد شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.