برگزار نخستین جشنواره ملی رسانه و تامین اجتماعی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از کیومرث طهماسبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی در نظر دارد در راستای آشنایی جامعه با نقش و اهمیت فعالیت‌های سازمان تامین اجتماعی، تقویت تعامل سازنده با رسانه‌ها و قدردانی از اصحاب رسانه اقدام به برگزاری جشنواره رسانه و تامین اجتماعی کند.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در قالب هفت رشته مرتبط با مطبوعات و خبرگزاری‌ها و سه رشته رادیو و تلویزیون برگزار می‌شود، بیان کرد: مقاله، یادداشت، مصاحبه و گفت‌وگو، گزارش، عکس، طرح و کاریکاتور و طنز مکتوب در بخش مطبوعات و خبرگزاری‌ها، گزارش، مستند و مصاحبه و گفت‌و گو در بخش رادیو و تلویزیون ملی و استانی از رشته‌های مورد نظر در این جشنواره است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی تاکید کرد: تمامی خبرنگاران، نویسندگان، عکاسان، طنزنویسان و… که در مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی مورد تائید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سردبیران، خبرنگاران و… شاغل در صدا و سیما می‌توانند آثار خود را تا ۱۵ اسفند سال جاری به نشانی تهران، خیابان احمد قصیر (بخارست)، خیابان دوازدهم پلاک ۲۲ مؤسسه فرهنگی هنری آهنگ آتیه، دبیرخانه نخستین جشنواره تأمین اجتماعی و رسانه ارسال کنند.

طهماسبی افزود: تبیین مفهوم تأمین ‌اجتماعی به ‌عنوان حق شهروندی، تفاوت‌ها و تمایزهای بیمه‌های اجتماعی و بیمه‌های بازرگانی از حیث ساختار منابع، مأموریت‌ها، سطح پوشش و…، الزامات فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در نظام بیمه‌های اجتماعی و بازنشستگی، معرفی و نقد خدمات متنوع بیمه‌ای و درمانی سازمان تأمین ‌اجتماعی، چالش‌های اساسی نظام بیمه‌های اجتماعی و بازنشستگی کشور، چرایی و ابعاد بدهی‌های بیمه‌ای نهاد دولت و راه‌حل‌های متصور برای بازپرداخت آن، تفاوت‌ها و تمایزهای ساختاری حوزه‌های حمایتی و بیمه‌ای در نظام کلان رفاه و تأمین‌ اجتماعی و مقایسه تأمین ‌اجتماعی کشور با سازمان‌های مشابه در خارج از کشور از محورهای موضوعی جشنواره است.

به گفته وی علاقمندان باید آثار خود را از ابتدای مهر ماه ۱۳۹۳ تا ۱۵ آذر ماه ۱۳۹۴ در یکی از رسانه‌های سراسری یا محلی منتشر یا از شبکه‌های سراسری یا استانی صدا و سیما پخش کرده باشند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی خاطر نشان کرد: هر یک از متقاضیان می‌توانند در دو رشته شرکت کن د و در هر رشته، حداکثر سه اثر قابل پذیرش است همچنین آثار مکتوب فاقد نام نویسنده یا دارای نام مستعار، باید به تأیید مدیرمسئول رسانه رسیده باشد.

طهماسبی گفت: در برنامه‌های رادیو و تلویزیونی نیز ارسال لوح فشرده برنامه پخش‌ شده با ذکر مشخصات کامل اثر و خالق یا خالقان آن و تاریخ دقیق پخش و نام شبکه ضروری است همچنین عکاسان، طراحان و کاریکاتوریست‌ها نیز باید آثار خود را با فرمت JPEG به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی اظهار کرد: در این جشنواره در هر یک از رشته‌ها سه نفر به عنوان نفرات اول انتخاب شده و جوایز نفیسی را دریافت خواهند کرد.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.