حسن بیگی: روند مراحل اجرای انتخابات در استان مرکزی به خوبی پیش رفته است

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی ، شکراله حسن بیگی در گفت و گو با خبرنگار پانا استان مرکزی، افزود: در جریان تأیید صلاحیت ۳۴۴ نامزد قطعی ثبت نام شده برای رقابت های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در این استان، صلاحیت ۱۴ نامزد به دلیل مغایرت های قانونی توسط هیئت های اجرایی تأیید نشده و تاکنون ۹ نامزد نیز از ادامه فعالیت انتخاباتی انصراف داده اند و یک نامزد نیز دار فانی را وداع کرده است.

وی ادامه داد: کار رسیدگی به شکایات افراد رد صلاحیت شده از ۱۶ دی ماه شروع شده و رسیدگی به تمام پرونده های انتخاباتی نیز در هیئت نظارت آغاز شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی اظهار داشت: از مجموع ۳۴۴ پرونده نامزدهای ثبت نام شده که به هیات نظارت استان مرکزی ارسال شد، صلاحیت ۱۸۶ نفر تأیید نشد و یا مشمول عدم احراز شرایط نامزدی شدند که ۵۶ درصد کل نامزدها را شامل می شود.

حسن بیگی بیان کرد: از این تعداد ۷۱ نفر در حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب، صلاحیتشان احراز نشد.

وی ابراز داشت: همچنین ۱۷ نفر در خمین، ۲۹ نفر در شازند، ۳۱ نفر در ساوه و زرندیه، ۱۷ نفر در محلات و دلیجان و ۲۱ نفر در تفرش، آشتیان و فراهان توسط هیات نظارت احراز صلاحیت نشدند.

رییس ستاد انتخابات استان مرکزی اضافه کرد: تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی استان رصد می شود و در صورت نقض قانون با متخلف مانند فضای حقیقی برخورد می شود.

حسن بیگی گفت: مقررات و قوانینی که بر فضای حقیقی حاکم است در فضای مجازی نیز اعمال می شود و هرگونه تخریب و بی قانونی در حوزه موازین انتخاباتی و یا تهدید و توهین به نامزدها رصد خواهد شد.

وی افزود: تخلف های رصد شده در عرصه مجازی، طبق تصمیمات هیات های اجرایی و نظارت در دستور کار رسیدگی قرار می گیرد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی ادامه داد: شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مجموعه قضایی استان مرکزی و شهرستان ها تشکیل شده و خارج از نوبت تخلفات نامزدهای انتخابات بررسی می شود.

حسن بیگی گفت: هرگونه تبلیغات در فضای مجازی و حقیقی خارج از موعد تبلیغات خلاف قانون است که نامزدهای انتخاباتی باید به این امر مهم توجه داشته باشند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.