سرعت، صحت و دقت اخبار، مولفه های اصلی یک اطلاع رسانی موثر در استان است

رئیس شورای اطلاع رسانی استان مرکزی گفت:مولفه های اصلی یک اطلاع رسانی موثر در استان سرعت، صحت و دقت اخبار است و باید با این رویکرد با شایعه پراکنی‌ها در فضای مجازی که موجب تشویش اذهان عمومی می شود، مقابله کرد.بهنام نظری در نشست اعضای شورای اطلاع رسانی استان مرکزی اظهار کرد: دولت سیزدهم با رویکرد ترمیم اعتماد مردم پای کار آمده و معتقد است امنیت اقتصادی، اجتماعی به واسطه مشارکت و اعتماد مردم محقق می‌شود.

وی تصریح کرد: مردم باید در جریان خدمات مسوولان و مجریان امر قرار گیرند، با تشریح  خدمات است که مردم در جریان خدمات قرار می‌گیرند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی با بیان اینکه رسانه‌ها باید در حوزه مباحث اجتماعی و فرهنگی و سیاسی و اقتصادی کمک حال دولت باشند، اظهار کرد تعامل بین مردم و مسولان باید به بهترین شکل ممکن محقق شود.

نظری گفت : ترمیم رابطه دولت و مردم رویکرد اصلی دولت سیزدهم است و باید مورد توجه تمامی نهادهای اجرای و اصحاب رسانه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: خط قرمز حلقه مدیریتی نظام جمهوری اسلامی،ولایت مطلق فقیه است و دولت سیزدهم نیز با این خط مشی سکان مدیریتی کشور را عهده دار شده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اظهار داشت: پرچم آرمان‌های امام خمینی( ره) و اسلام ناب در اختیار مقام رهبری است و عدول از خط رهبری پایمال کردن خون هزاران شهید و زیرسوال بردن آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی است.

وی تصریح کرد: ملت بزرگ ایران همه در یک کشتی نشسته اند و توهین به مقدسات از هیچ کس پذیرفتنی نیست.

وی با اشاره به‌سفر رئیس جمهور به استان مرکزی گفت: در سفر هیئت دولت باید ظرفیت‌های اقتصادی، صنعتی، علمی، معدنی و منابع انسانی فعال و معرفی شوند و خبرنگاران که به عنوان سربازان عرصه فرهنگی شناخته می‌شوند باید بحث امیدآفرینی را در اولویت داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی عنوان کرد: اصحاب رسانه باید معرفی ظرفیت‌های مغفول مانده حوزه‌های مختلف را در دستور کار خود قرار دهند و این سفر را به عنوان یک فرصت ببینند و توجه داشته باشند که انسجام رسانه‌ای نشان از هم افزایی رسانه‌ها است.

نظری بیان کرد: مشکلات بخش کشاورزی در سفر رئیس جمهور باید مورد بررسی قرار گیرد تا مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد برطرف شود.

وی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به استان باید نقاط ضعف و قوت دسته بندی و بررسی شود، ادامه داد: فرمانداران باید مشکلات حوزه‌های خود را دسته بندی کنند تا وزیر مرتبط برای موضوع برنامه ریزی کند و در جهت رفع آن مشکلات اقدامات لازم انجام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی افزود: برای ثبت تماس‌های مردمی در سفر رئیس جمهور ۲۵۰ کاربر در ۲ محل تعیین شده که کد رهگیری را دریافت و در اختیار افراد قرار می‌دهند.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان مرکزی نیز در این نشست بیان کرد: اصحاب رسانه باید معرفی ظرفیت‌های مغفول مانده حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را در دستور کار خود قرار دهند.

سینا دلشادی افزود: در خصوص نیازها و مطالبات مردم نیاز است فرمانداری ها به عنوان نمایندگان عالی دولت در شهرستان‌ها مهمترین ماموریتشان در این سفر آن است که در چهار محور مطالبات مردمی را جمع بندی و با یک اقدام‌کارشناسی در سفر عرضه شود.

وی تاکید کرد: فعالیت رسانه ها در این سفر بر اساس قانون از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی رصد می‌شود و به طور حتم چنانچه رسانه ها از خط قرمز عدول کرده باشند تذکر داده می شود و برخورد جدی صورت می گیرد و اجازه نمی‌دهیم این فرصت و ظرفیت مناسب به تهدید تبدیل شود.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان مرکزی ادامه داد : باید با تعامل و هم افزایی در این سفر ارزشمند، بستر و زیرساخت لازم را برای رشد و تعالی و پیشرفت همه جانبه استان فراهم کنیم.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.