خطبه های نماز جمعه امروز اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار تسنیم از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه این هفته اراک با اشاره به مقاومتملت ایران دربرابر استکبار و زورگویی سردمداران غرب و آمریکا و متحدانش اظهار کرد: امروز که کشور ایران اسلامی تواسنته از مشکلات و توطئه های دشمن عبور کرده و در جایگاه رفیع فعالیتی قرار دارد، به سبب ایستادگی و مقاومتی است که در برابر زیاده خواهی های دشمن داشته است.

وی افزود: تحریم ها، توطئه ها و هجمه دشمن به کشور ایران زمینه ایستادگی و خودکفایی را برای ملت پدید آورده و نتیجه آن حضور مقتدر ایران در بین جامعه بین المللی است.

در ژنو، ۱+۵ باید اعتماد ایران را جلب کند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به مذاکرات ژنو گفت: در دور قبلی مذاکرات، کشور فرانسه با درنظر گرفتن منافع اسرائیل و زیاده خواهان دنیا و منطقه مانند آل سعود مانع کسب توافق بین المللی شدند.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: در دور قبلی بیان شده و تاکید می کنیم که غرب و ۱+۵ باید اعتماد ساز باشند تا بتوان به یک جمع بندی مشترک رسید.

وی تصریح کرد: اعتماد سازی غرب یعنی پذیرفتن حقوق مسلم هسته ای ایران و رفع تمام تحریم های علیه ایران اسلامی تا درنهایت بتوان به یک جمع بندی مشترک برسیم.

امام جمعه اراک با اشاره به سخنان رئیس جمهور درباره مذاکرات گفت: همانطور که رئیس جمهور بیان کرده باید برروی میز مذاکرات تنها مذاکره باشد، و وجود تفنگ و فشار بر روی میز هیچ تاثیری بر اراده پولادین ملت خداجوی ایران ندارد.

آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: دنیا باید فهمیده باشد که ملت ایران در برابر تجاوز و زورگویی ها مقاومت می کند و این مقاومت و ایستادگی زمینه های رشد و توسعه کشور اسلامی ایران را به دنبال داشته است.

وی به سخنان چند روز گذشته مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با بسیجیان خطوط اصلی حرکت انقلابی کشور را براساس آموزه های دینی و علوی ترسیم کرده و سرلوحه حرکت کشور را امتداد حرکت عاشورایی امام حسین(ع) دانستند.

صنایع منابع مالی را در تولید هزینه کنند، نه برای منافع شخصی

امام جمعه اراک با اشاره به ضرورت حرکت صنعت گران در جهت تحقق خودکفایی کشور گفت: تولید، خودکفایی اقتصادی و اقتدار ایران را به دنبال دارد و صنعت گران و تولید کنندگان باید با استفاده از حمایت های دولت و کشور از انها در جهت منافع ملی و رفع نیاز کشور به بیگانگان تلاش کنند.

آیت الله دری نجف آبادی با انتفاد از خروج سرمایه های وامی از سوی تولیدکنندگان برای منافع شخصی تصریح کرد: متاسفانه عده ای از تولید کنندگان حمایت ها مالی بانک ها را جلب کرده و به جای هزینه کرد وام ها و تسهیلات در تولید، آنها را در ساخت و ساز و کار دلالی بکار گرفته و به دنبال کسب سود و منافع شخصی هستند.

وی افزود: ۷۳هزار میلیارد معوقه بانکی در کشور، بحث کوچکی نبوده و متولیان امر قضایی، نظارتی و بازرسی باید پیگیر بوده و با این تخلفات با جدیت برخورد و مطالبات و تسهیلات گرفته شده را به بیت المال بازگردانند تا این سرمایه ها سبب ساخت زیرساخت های اقتصادی کشور یعنی تولید، شود.

نمانده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: از دستگاه های قضایی، بازرسی و اقتصادی درخواست داریم که با این سواستفاده که در استان صنعتی مرکزی نیز با آن مواجه هستیم با جدیت تمام برخورد کنند.

بسیج، شجره ظیبه انقلاب اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به فرارسیدن ایام هفته بسیج گفت: هفته بسیج و تشکیل شجره طیبه بسیج با نگاه نافذ ولایت و امام خمینی(ره) یکی از بزرگترین افتخارات انقلاب اسلامی است.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: امام خمینی(ره) خواستار ارتش ۲۰میلیونی بودند که با تلاش و مجاهدت به دست آمده و حتی می توان گفت هر ایرانی غیور متعهد به انقلاب یک بسیجی ارتش دفاع از میهن اسلامی و آرمان های بلند انقلاب است.

وی تصریح کرد: در حوزه دفاعی و نظامی در منطقه و دنیا دارای کارآمدترین و متدین ترین قوای مسلح مجاهد ایثارگر دنیا هستیم ولی بسیج تنها در بعد نظامی و دفاعی نبوده که در تمام زیرساخت های کشور نقشی به سزا دارد.

امام جمعه اراک افزود: پیشرفت کشور در ابعاد مختلف سازندگی، بهداشت و درمان، فرهنگ و تمامی حوزه ها مدیون تلاش و مجاهدت بسیجیان و دلاوران بسیج ایران اسلامی است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.