استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردم‌نهاد برای ساماندهی ترافیک شهر اراک

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، سیاوش آقاخانی شامگاه یکشنبه در کارگروه کاهش آلودگی هوا با اشاره به ترافیک موجود در سطح اراک اظهار داشت: برای از بین بردن این میراث قدیمی شهر اراک باید طرح‌هایی در راستای فرهنگ‌سازی، بهبود معابر شهری و تقاطع‌های غیر هم سطح هرچه سریعتر در اراک اجرا شوند.

وی افزود: تغییر نگرش مردم به سمت پیاده محوری یکی دیگر از اقدامات خوب انجام شده در این شهر است که با حمایت دستگاه‌های مربوطه و اعلام طرح‌های ترافیکی لازم می‌توان در راستای پیش بردن این فرهنگ کمک کرد.

مدیرعامل خانه سازمان های مردم نهاد استان مرکزی تصریح کرد: معضل ترافیک در سال‌های اخیر در اراک به اوج خود رسیده است و گره‌های ترافیکی را در می‌توان در خیابان‌های قائم مقام فراهانی و بهشتی مشاهده کرد که عمده تغییر نگرش مردم به استفاده از خودروهای تک سرنشین باید در این محل‌ها انجام شود.

آقاخانی با اشاره به اختیارات شهرداری‌ها در مقابله با خاطیان آلوده کننده هوا گفت: طبق قانون شهرداری‌ها یکسری اختیاراتی در راستای برخورد با متخلفانی که هوا را آلوده می‌کنند دارند که اگر لازم شد شهرداری اراک بخواهد از اختیارات خود استفاده کنند در صورت نیاز اعضا سمن‌ها با آنها همکاری داوطلبانه انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: کمپین‌های اشاره شده در کارگروه از جمله کمپین سه شنبه‌های بدون خودرو و چالش دمای ۱۸ درجه از کارهایی است که برخلاف مصوبات دیگر نیازمند کمک مردم هستند و باعث افتخار است که در کارگروه به نیروی عظیم مردمی احترام گذاشته می‌شود.

مدیرعامل خانه سازمان های مردم نهاد استان مرکزی با اشاره به روز هوای پاک گفت: بر خودم لازم می‌دانم که به مناسبت این روز از تمام تلاشگران این عرصه به خصوص خبرگزاری تسنیم تشکر کنم که در چند ماه اخیر اگر پیگیری رسانه‌ها و فعالان محیط زیست نبود معلوم نبود آلودگی هوا چه بلایی به سر مردم اراک می‌آورد.

آقاخانی خاطرنشان کرد: در عملکردی که شهردار اراک در کارگروه ارائه شد جای آمار دقیق سرانه فضای سبز در اراک خالی است که با موافقت جمع اعضا سازمان۲های مردم نهاد یک آمار دقیق از سرانه فضای سبز جمع آوری می‌کند و در کارگروه بعدی ارائه خواهیم.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.