خانه مطبوعات با هدف جریان رسانه ای با افتخار در استان مرکزی راه اندازی می شود

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری شبستان از اراک، سید مهدی حقیقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی عصر امروز(۸آذر) در  نشست خبری با اصحاب رسانه استان گفت: اکنون فضای رقابتی شدید بین فعالان رسانه ای ایجاد شده است و این امر برای شما هم یک رقابت جدید به وجود آورده و همه باید جذابیت و سرعتی را به وجود بیاوریم تا بتوانیم رقابت کنیم.

 

وی با بیان اینکه در دوران مامویت بنده در استان سراغ نخواهید داشت که به نفع یا برعلیه گروهی فعالیت کنم افزود:‌ باید همه مسئولان با همراهی خبرنگاران به عنوان انتقاد کننده در راستای پیشرفت استان بکوشند.

 

حقیقی مجموع تنوع افکار عمومی ارباب جراید و خبرگزاری ها درجلسه را نشان دهنده  فعالیت و پرکاری خبرنگاران در همه عرصه های سیاسی و فرهنگی در استان دانست و افزود: این مهم هم فرصت است و همه به نوعی تهدید محسوب می شود که اگر به دنبال توسعه پایدار و پیشرفت استان باشیم فرصت و اگر به دنبال مسایل غیر از این باشیم تهدیدی جدی است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی بر همدلی و ایجاد نکات مشترک و فرصت در استان با همگامی اهالی رسانه تاکید کرد و افزود: اگر چنانچه در جایی اختلافات وجود دارد باید با تفاهم و تجزیه و تحلیل مشکلات برآن مشکل فائق آییم.

استان مرکزی نباید از داشتن خانه مطبوعات محروم بماند

 

حقیقی ادامه داد: استان مرکزی تنها استانی است که تاکنون موفق به ایجاد خانه مطبوعات نشده است و  امروز آغازی برای همکاری جدید است و بهترین تصمیم این است که به گذشته برنگردیم و از آن عبرت بگیریم و چراهایی را که می تواند در ذهن ما باشد را پاسخ دهد.

 

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان مرکزی دو راهکار برای آغاز شروع و فعالیت راه اندازی خانه مطبوعات عنوان و بیان کرد: یک راهکار بدست گیری هیات موسس خانه مطبوعات توسط ارشاد است و راهکار دیگر تعیین هیات موسس است و این گروه شرایط را برای انتخابات آزاد همراه با دوره جدید آغاز می کند امید است در ایام دهه فجر یک انتخابات خوب با همان علاقه و گرایشاتی که در بین اهالی رسانه وجود دارد برگزار شود.

 

وی اظهار کرد: استان مرکزی بیش از یک چهارم مفاخر و مشاهیر و فرهیختگان کشور را در خود پرورش داده است و برخی از مشکلاتی که در این استان فرهیخته پرور مشاهده می شود لایق و در خور این استان نیست.

 

حقیقی در ادامه خانم حیدری و آقایان طبیب زاده، کرمی و عبدالحمیدی از کامندان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی را به عنوان نمایندگان این اداره کل و خبرنگاران معرفی کرد.

 

این مقام مسئول در ادامه از برگزاری مراسم تودیع و معارفه خودشان گلایه کرد و گفت: برگزاری این چنین مراسم بی کیفیتی در خور استان فرهنگی و نخبه پرور مرکزی نبود و این نقیصه را ناشی از عدم وفاق و یکدلی مردم استان دانست.

 

در ادامه این نشست هر یک از مسئول هفته نامه های محلی استان، سردبیران و مدیران مسئول خبرگزاری های استان در مورد موضوعات مختلف دیدگاه خود را مطرح کردند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.