مهندس عباسی : اراک ،نیازمند تدوین برنامه ی۱۰ساله برای توسعه شهری

به گزارش مرکزی دیلی ، مهندس عباسی مدیرعامل شرکت جهادخانه سازی استان مرکزی گفت:شورای چهارم اسلامی اراک باید برنامه پنج و۱۰ساله برای توسعه وآبادانی همه جانبه اراک تدوین کند.
مهندس(محمد ابراهیم عباسی)بیان کرد :هم اکنون به دلیل نبود برنامه ای جامع برای آبادانی اراک منابع با حوزه هایی با اولویت پایین هزینه می شود .
وی اظهار کرد ارائه برنامه جامع ، مسیر حرکت شهرداری را برای حداقل ۱۰سال آینده شهر مشخص کرده و شهردار را ملزم می کند در همه زمینه ها مطابق آن گام بردارد و شورا نیز توان کنترل و بازرسی فعالیت های شهرداری را خواهد داشت .
مهندس عباسی هم چنین به تعریف مونوریل برای اراک و شهرهای اطراف تا فاصله ۴۰کیلومتری پرداخت و افزود؛ایجاد مونوریل مزایای جانبی متعددی از جمله رشد منفی میل مهاجرت پذیری اراک،توسعه حمل و نقل ریلی،کاهش مصرف سوخت و رونق شهرهای اطراف به همراه دارد.
وی یادآور شد: باایجاد مونوریل می توان شهرها و مناطقی مانند مهاجران،ایبک آباد،و خیر آباد را از سه سمت عبوری به اراک متصل کرد که عملیاتی شدن این مهم حجم بزرگی از بار ترافیکی شهراراک که عاملی اصلی در ایجاد آلودگی هوا است را از بین می برد .
مدیر عامل جهاد خانه سازی هم چنین در خصوص آلودگی هوای اراک گفت: توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی همزمان با تسریع در خروج شرکت های آلاینده از سطح شهر و تعیین راهکار مناسب برای تامین همیشگی گاز مورد نیاز نیروگاه حرارتی شازند به جای مازوت مصرفی و از جمله اقدامات اصلی در کاهش آلاینده های هوای این شهر محسوب می شود .
رییس انجمن صنفی انبوه سازان استان مرکزی ادامه داد: اصلاح مسیرهای درون شهری با ایجاد خیابان های جنبی به ویژه در مرکزشهر وجلوگیری از ورود وسائل نقلیه به نقاط پر تراکم با تعیین نقاط پیاده رو در محدوده های ابتدای خیابان قائم مقام،دکتر حسابی و میدان هفت تیر از دیگر راهکارهای کاهش آلودگی هوای اراک است .
وی اضافه کرد: تمرکززدایی از مرکز شهربا تعیین (مبدل)یاترمینال های شهری در شش نقطه مختلف برای ایجاد مسیرهای گوناگون و جلوگیری از سرازیرشدن همه مردم وخودروها به مرکز شهر که باعث ترافیک سنگین و افزایش آلاینده های هوا می شود از جمله موضوعات قابل بررسی در حوزه کاهش آلودگی هوای اراک می باشد.
مهندس عباسی در خصوص نیاز به بهبود کیفیت آب آشامیدنی اراک بیان کرد: ارتقای کیفیت آب شرب این شهر از وظایف ذاتی شورای اسلامی نیست؛اما شورا باید با رایزنی با وزارت نیرو به طور غیر مستقیم به پیگیری این مهم بپردازد .
شهرداری اراک باید خدمات الکترونیک به مردم ارائه دهد
وی گفت: ظرفیت در آمدی شهر اراک بالا است و بااین مهم می توان خیلی بیشتر از این برنامه های یاد شده در این شهر به اجراگذاشت .
مهندس عباسی ارائه خدمات الکترونیک شهردار به مردم را از جمله برنامه های اولویت خود عنوان کردو افزود: کاهش حضور نیروی انسانی در خدمات رسانی با هدف جلوگیری از بروز خطا و تخلف یکی از مزایای استفاده از سیستم های نوین به شمار می رود.
وی خاطر نشان کرد: در سیستم های رایانه ای به روشنی نوع و هزینه خدمات مشخص می شود که این موضوع مردم را از حقوق خود آگاه کرده و نیز باعث کاهش رفت و آمدهای درون شهری می شود .
باید از الحاق سنجان و کرهرود به اراک برای آبادانی این دو منطقه وکلانشهر اراک استفاده کنیم
مدیر عامل شرکت جهاد خانه سازی استان مرکزی در خصوص کلانشهر شدن اراک گفت: پیوستن کرهرود و سنجان ومیتواند به عنوانی یک فرصت و یا یک تهدید برشمرده شود ؛ فرصت از این لحاظ که این دو شهر فضای سبزمناسبی برای ایجاد محیط های تفریحی برای مردم هر سه شهر دارد و تهدید از نظراینکه اگر طرح تفصیلی مطلوبی هر چه سریع تر برای کرهرود و سنجان ارائه نشود و از آن غفلت کنیم،ساخت و سازهای غیراصولی یک منطقه دیگری مانند فوتبال ایجاد می کند.
مهندس عباسی در حوزه بهداشت و درمان اراک گفت: این شهر در مرکز شاهراه شمال به جنوب و شرق به غرب کشور قرار گرفته است و به همین دلیل باید امکانات لازم برای پاسخگویی به نیاز بیماران استان های همجوار را نیز داشته باشد .
وی با اشاره به کندی عملیات فیزیکی ساخت بیمارستان ولیعصراراک در چند سال اخیر،اظهار کرد : اعضای شورای شهر می بایست با رایزنی با مسئولان حوزه بهداشت و درمان اراک به جذب سرمایه های لازم از بخش خصوصی و دولتی می پرداختند تااین قبیل طرحها را هرچه زودتر به اتمام رسانند .
(محمدابراهیم عباسی)در شهرساروق به دنیا آمده و پس از دریافت مدرک مهندسی عمران از دانشگاه های بو علی سینا همدان و امام حسین تهران با اخذ گواهینامه پایه یک عمران از وزارت راه و شهرسازی، فعالیت خود را با عضویت در نظام مهندسی استان مرکزی آغاز کرد .
فعالیت های مهندس عباسی تاکنون به شرح ذیل می باشد:
۱-طراحی و آماده سازی ۹شهرک به مساحت ۱۶۰هکتاردر سه استان مرکزی ، همدان و لرستان ،۲-تملک ،طراحی واحداث مجتمع بزرگ فرهنگی ،تفریحی آفتاب واقع در پارک کلاله اراک ۳-احداث بالغ برپنج هزار واحد مسکونی در سه استان مرکزی ،همدان و لرستان ۴-ایجاد بیش از یک هزار فرصت شغلی از کارگر ساده ساختمانی تا فوق لیسانس
مسئولیت های فعلی مهندس محمدابراهیم عباسی عبارتند از: ۱-مدیر عامل شرکت جهادخانه سازی استان مرکزی ۲-رییس هیئت مدیره انجمن صنفی انبوه سازان استان مرکزی ۳-تایب رییس هیات مدیره شرکت عمران و مسکن سازان استان مرکزی ۴-عضو شورای سازمان عمران شهری اراک ۵-عضو هیات مدیره شرکت آرمان ساز اراک ۶-عضو سازمان نظام مهندسی استان مرکزی ۷-مسئول گروه عمران سازمان بسیج مهندسین استان مرکزی
عضویت درلشگر۱۷علی ابن ابیطالب و قرارگاه کربلا و فرماندهی گردان درمناطق عملیاتی غرب کشور از جمله سوابق پیشین مهندس عباسی می باشد .

منبع : http://www.abbasi-m.ir/?p=276

ممکن است بپسندید...

۱ دیدگاه

  1. مهر ۱۷, ۱۳۹۲

    […] مهندس عباسی : اراک ،نیازمند تدوین برنامه ی۱۰ساله برای ت… […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.