آیا نیروگاه شازند همچنان مازوت‌سوزی می‌کند؟

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی گفت: گاز مورد نیاز نیروگاه شازند در فصل تابستان تامین شد.

مهدی کمال آبادی فراهانی در پاسخ به سئوالی که برخی در فضای مجازی خبر از استفاده نیروگاه شازند از مازوت به جای گاز داده‌اند، وضعیت سوخت این نیروگاه چگونه است اظهار داشت: در خصوص تامین گاز برای نیروگاه، از روزی که در استان حضور پیدا کردم تمام نیروی خود را بر این مبنا قرار داده‌ام که گاز مصرفی نیروگاه محدودیت نداشته باشد و تلاش کردیم با پیگیری از تهران سوخت گاز مورد نیاز نیروگاه شازند را تامین بکنیم.

وی افزود: البته باید توجه داشته باشید که به سبب بالا رفتن مصرف برق در فصل گرم سال و زمستان که اتفاقا امسال شاهد شروع زودهنگام گرمای هوا بودیم، مصرف نیروگاه به اندازه عدد بزرگی در تابستان بالا می‌رود، به ویژه زمانی که گرما بیشتر می‌شود این مصرف برای تامین برق افزایش می‌یابد.

کمال آبادی فراهانی بیان کرد: با این وجود، ولی سعی ما بر این بوده که به خاطر مردم اراک و شازند و جلوگیری از آلودگی هوای این دو شهرستان که اتفاقا نقاط صنعتی استان هم هستند تا جای ممکن گاز نیروگاه را تامین کنیم که تابدین لحظه موفق بودیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی خاطرنشان کرد: تامین گاز مورد نیاز نیروگاه درحالی بوده که خیلی بیشتر از ظرفیت مورد نیاز گاز نیروگاه تامین شده  اما اینکه گفته شده که نیروگاه مازوت سوزی دارد بعید می‌دانم چراکه از نظر تامین گاز، این خدمت انجام شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.