رجایی : ژنو۲ بدون حضور ایران در حل بحران سوریه به بن بست می رسد

به گزارش مرکزی دیلی، عباس رجایی در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری خانه ملت٬ درباره اعلام پیش شرط ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس برای حضور ایران در کنفرانس ژنو۲ گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیدایش بحران در سوریه اعتقاد بر حل دیپلماتیک و و ارائه راه‌کارهای سیاسی برای پایان دادن به این بحران دمشق است.

نماینده مردم اراک٬ کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بحران سوریه با ارداه جمعی کشورهای منطقه به پایان خواهد رسید٬ تصریح کرد: درگیری‌ها سوریه بحرانی منطقه‌ای است و بازیگران منطقه‌ای با نفوذی که در این کشور دارند می‌توانند با یک توافق نسبی بازگشت ثبات به سوریه را فراهم کنند.

وی افزود: عدم حضور ایران در کنفرانس ژنو ۱ باعث شد برخی دولت‌های منطقه همچون قطر که وزن و جایگاه مهمی در تحولات سوریه ندارد، بتواند در این نشست حضور پیدا کند و زمینه های رسیدن به یک توافق نسبی را از بین ببرند.

رئیس کمیسیون کشاورزی٬ آب و منابع طبیعی مجلس٬ ادامه داد: مواضع جدید مقامات غربی نشان می‌دهد آنها همچنان به دنبال کارشنکی در روند شرکت ایران در کنفرانس ژنو۲ هستند.

رجایی٬ تصریح کرد: کشورهای غربی باید روند برگزاری کنفرانس ژنو۲ را به‌گونه‌ای برای خود طراحی کنند که زمینه حضور بازیگران مطرح در بحران سوریه فراهم شود.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس٬ با بیان اینکه کشورهای غربی با زیاده‌خواهی‌های خود مانع از بازگشت آرامش به سوریه می‌شوند٬ گفت: کشورهای حامی براندازی دولت سوریه از یک‌سو برای حضور کشورهای که به دنبال برقراری صلح در این کشور هستند در کنفرانس ژنو۲ پیش شرط تعیین می‌کنند و از سوی دیگر با تسلیح مخالفان سعی دارند از طریق گفت‌وگو و فشار دولت اسد را ساقط کنند.

وزیر امور خارجه انگلیس حضور ایران در کنفرانس ژنو ۲ را مشروط به پذیرش توافقات ژنو۱ از سوی تهران کرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.