راه اندازی خط ۱۱۲ ندای امداد هلال احمر استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، مرتضی سلیمی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: خط ۱۱۲ ندای امداد به منظور ارائه خدمات‌رسانی رایگان به حادثه دیدگان حوادث مختلف اعم از زمین لرزه، سیل، آب گرفتگی، برف، کولاک، حوادث برون شهری همچون جاده‌ای، کوهستان و دیگر حوادثی که نیاز به حضور امدادگر دارد، راه‌اندازی شده است.

وی تصریح کرد: پیش از این شهروندان می‌توانستند با گرفتن شماره اضطراری ۱۴۷ از امدادگران جمعیت هلال احمر درخواست امدادرسانی داشته باشند که با تصویب کمیسیون تخصصی تنظیم مقررات و ارتباطات وزارت ارتباطات و فناوری این شماره به شماره ۱۱۲ تغییر کرد و از این پس شهروندان می‌توانند در صورت نیاز به خدمات امدادی با این شماره تماس بگیرند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی با بیان اینکه این شماره هزینه‌ای برای نفر تماس گیرنده نداشته و رایگان محاسبه می‌شود، گفت: شماره ۱۱۲ شماره بین‌المللی بوده و در حال حاضر بیش از ۱۰۰ کشور دنیا به عنوان شماره تلفن امدادی استفاده می‌کنند.

به گفته وی؛ افراد در صورت نیاز به هرگونه خدمات امدادی بدون وجود سیم کارت در گوشی تلفن همراه یا در صورت قفل بودن گوشی بدون نیاز به باز کردن قفل گوشی می‌توانند با این خط تماس بگیرند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی در پایان متذکر شد: خط ندای امداد به صورت شبانه‌روزی و برای ارائه خدمات‌رسانی رایگان به حادثه دیدگان راه‌اندازی شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.