صدور ۴۱ مجوز کتابخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد مرکزی

به گزارش مرکزی دیلیف حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری در گفتگو با خبرنگار مهر  با بیان اینکه هم اکنون ۱۵۳ کتابخانه مخزن دار در مساجد این استان مشغول به فعالیت است، گفت: در سال جاری برای ۴۱ باب از این کتابخان ها مجوز رسمی از سوی ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور صادر شده است.

وی با اشاره به کتابخانه های مساجد دارای نظام نامه جامع کتابخانه ای هستند، افزود: این مجوز ها طی بازدید های کارشناسان ستاد عالی و بر اساس تائیدیه و درجه بندی اعطا شده است.

حجت الاسلام ذوالفقاری تصریح کرد: مجوزهای کتابخانه ها بر اساس درجه بندی مصوب ستادعالی به مدت دو سال اعتبار دارد و در قالب استاندارهای حاکم بر پنج درجه سطح بندی شده است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد مرکزی خاطرنشان کرد: تا کنون دو دوره آموزشی با هدف به کارگیری از آخرین روش های موفق کتابداری برای کتابداران کتابخانه های مساجد از سوی ستادعالی برگزار ‌و نرم افزارهای مهر یک و مهر دو به این منظور به آنان اهدا شده است ‌

وی با بیان اینکه بیش از ۳۸۰هزار جلد کتاب در عناوین و موضوعات مختلف در کتابخانه های مساجد استان مرکزی وجود دارد، افزود: ‌کتابخانه های کانون های مساجد صبح و عصر همه روزه پذیرای علاقمندان به مطالعه و کتابخوانی است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی به بهره مندی کتابخانه از سرانه اعتباری و ارسال رایگان نشریات مرتبط با حوزه کتابداری اشاره و تصریح کرد:‌ همه کتابداران کتابخانه ها از سوی صندوق اعتباری حمایت از هنرمندان و نویسندگان مشول خدمات بیمه قرار گرفتند.

حجت الاسلام ذوالفقاری در پایان به طرح هر هفته یک کتاب در مسجد اشاره کرد و گفت: در ماه های محرم و صفر کتابخانه ها می توانند به معرفی کتب موبوط به فلسفه عاشورا،‌ قیام امام حسین(ع) و محرم بپردازند و با در اختیار قرار دادن آن کتب بین نمازگزاران و مراجعه کنندگان به کتابخانه در ترویج و غنی سازی هرچه بیشتر فرهنگ عاشورا در جامعه بکوشند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.