فرماندار اراک: رویکرد علمی در بحث مبارزه با موادمخدر ضروری است

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، دکتر «حسین بختیاری» روز چهارشنبه در نشست شورای مبارزه با موادمخدر شهرستان اراک افزود: اعتیاد یک فرایند پیچیده است که باید با کار کارشناسی و ظرافت به آن نگاه شود.

وی بیان کرد: کار در حوزه مبارزه با موادمخدر سختی های زیادی دارد اما باید با بسیج همگانی این مسیر را هموار کرد.

فرماندار شهرستان اراک ادامه داد: کشور ما بنا به دلایل جغرافیایی و همجواری با کشور افغانستان از نظر موادمخدر بیشتر در معرض تهدید است.

دکتر بختیاری گفت: در بخش مبارزه با موادمخدر و درمان تاکنون اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و با توفیقات چشمگیری همراه بوده ایم.

وی عنوان کرد: اما در بخش های پیشگیری، آموزش و آگاه رسانی باید بیش از پیش برنامه ریزی و سرمایه گذاری شود.

فرماندار شهرستان اراک افزود: هوشیاری و آگاه سازی جوانان و نوجوانان از خطرات ناشی از مصرف موادمخدر امری مهم است و در این راستا مسوولیت آموزش و پرورش و دستگاه های فرهنگی بسیار سنگین است.

دکتر بختیاری گفت: والدین نیز نقش کلیدی در آگاه رسانی به فرزندان خود برعهده دارند اما با توجه به پیچیدگی و انواع موادمخدر، این قشر نیز باید آموزش های لازم را فرا گیرند.

وی بیان کرد: تشکل های غیردولتی وظیفه سنگینی در امر مبارزه با مواد مخدر برعهده دارند و این بخش نیز باید در کمک به دستگاه های دولتی تلاش و همت مضاعفی به کار گیرد.

فرماندار شهرستان اراک گفت: یکی دیگر از بخش های تاثیرگذار در امر مبارزه با موادمخدر رسانه ها هستند و در این راستا مسوولان باید با رعایت احترام تعامل گسترده ای با این قشر داشته باشند.

در نشست شورای مبارزه با موادمخدر شهرستان اراک گزارشی از اقدامات و فعالیت های آموزش و پرورش ناحیه یک و دو و سپاه ناحیه این شهرستان در خصوص پیشگیری از آسیب های اجتماعی ارائه شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.