برگزاری همایش ملی زیست بوم پایدار و توسعه در اراک

به گزارش مرکزی دیلی، رییس همایش کشوری زیست بوم پایدار و توسعه ، شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: این همایش ملی با هدف معرفی و اشاعه مفاهیم زیست بوم پایدار و ایجاد همگرایی و همدلی در حوزه های خصوصی، دولتی و مردمی در ارائه راهکارهای ترمیمی اکوسیستم های شکننده و مهار معضلات زیست محیطی و تدوین سند جامع ملی زیست بوم کشور برگزار می شود.

ˈمحمد مصطفویˈ افزود: مدعوین پیشنهادی برای این همایش ملی نماینده سازمان ملل در ایران، معاون رییس جمهوری و ریسس سازمان حفاظت محیط زیست، جمعی از سفرای کشورهای خارجی و بیش از ۳۰۰ نخبه زیست محیطی و دانشگاهی هستند که حضور و دعوت از آنها در دست پیگیری است.

رییس همایش ملی زیست بوم پایدار و توسعه بیان کرد: با توجه به اینکه مباحث زیست محیطی به عنوان یکی از وظایف و اولویتهای دولت یازدهم هدفگذاری شده ، تدوین برنامه بلند مدت زیست محیطی برای رفع بحرانها و محور قرار دادن مسایل زیست محیطی از اهداف این همایش است.

دبیر کمیته علمی این همایش ملی نیز در جمع خبرنگاران گفت: توسعه پایدار در سایه محیط سالم اجتماعی و اقتصاد اصولی استوار است و تلاش این همایش بر این گذاشته شده که رابطه زیست بوم با سه حوزه محیط زیست، اجتماع و اقتصاد بصورت علمی در ۱۶ محور با مشارکت هسته های نخبگان و محققان دانشگاهی و علمی واکاوی و به تدوین سند عملیاتی بیانجامد.

:ˈسیاوش آقاخانیˈ افزود: حفظ و احیای منابع طبیعی پایه و راهکارهای بهره برداری بهینه، زیست بوم پایدار شهر سالم و اصول مهندسی زیست بوم، تغییرات اقلیمی ، ظرفیت سرزمینی و پیامدهای زیست محیطی، مدیریت پسماند و زیست بوم، تنوع زیستی ، پایداری زیست بوم با فناوری نوین و مدیریت جامع زیست بومی محورهای کارگروه محیط زیست و زیست بوم این همایش است.

آقاخانی محورهای ویژه این همایش یکروزه را ارزیابی و ارائه راهکار آلودگیهای کلانشهر اراک، الگوهای پایدار حمل و نقل شهری اراک، توسعه زیست بوم صنایع در شهرهای استان مرکزی، تالای کویری میقان اراک و بهره برداری پایدار زیست بومی، بحران آبی دشتهای استان مرکزی ، برنامه ریزی کاربری زمین و ظرفیت ها، چالشها و راهکارهای مدیریت زیست بوم عنوان کرد.

وی امضای تفاهم نامه حوزه غیردولتی و سازمان ملل با حضور رییس هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل در ایران ، اهدای تندیس برترینهای محیط زیست به نخبگان زیست محیطی کشور، امضای سند ملی زیست بوم پایدار کشور و امضای توافق نامه سه جانبه اتاق بازرگانی، بخش دولتی و خصوصی برای استقرار دبیرخانه دایمی همایش زیست بوم در اراک را از برنامه های این همایش عنوان کرد:.

دبیر کل این همایش ملی نیز در جمع خبرنگاران گفت: همایش ملی زیست بوم پایدار با چهار کمیته علمی، اجرایی ، مالی و پشتیبانی و تبلیغات دنبال می شود و اجرای آن الگوی هملی سند راهبردی توسعه زیست بوم پایدار برای هشت کلانشهر خواهد بود.

دکتر ˈمحمدحسین محمدیˈ افزود: این همایش به دنبال همکاری بخشهای دولتی ، مردمی و خصوصی در راهبری صحیح موضوعات زیست بوم کشور و استان مرکزی است و هم اندیشی نخبگان و دانشگاهیان ، معضل شناسی و تهیه بانک اطلاعاتی جامع از مفاهیم زیست بوم در آن دنبال می شود.

وی عنوان کرد: فراخوان مقالات این همایش ملی آغاز شده و متقاضیان می توانند تا ۲۹ اسفند ماه جاری مقالات خود را به دبرخانه همایش تحویل دهند .

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.