نوش‌آبادی: در حوزه فرهنگ مطالبات لحاظ شود نه سلایق

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، حسین نوش‌آبادی معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر ارشاد در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: استان مرکزی از ظرفیت فرهنگی، علمی، تاریخ و هنری بسیار برخوردار است و باید نگاه ویژه‌ای به این استان شود و متناسب با ظرفیت و پتانسیل آن اعتبار و امکانات تأمین شود.

وی تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اگرچه متولی حوزه فرهنگی است اما به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی این همه نیاز و مطالبه باشد. لازم است که در این عرصه همه نهادها و دستگاه‌های فرهنگی با یکدیگر مشارکت داشته باشند.

نوش‌آبادی ضمن تأکید به نگاه عادلانه به همه نقاط کشور در حوزه فرهنگ گفت: هنر ما این است که توانایی‌ها و استعدادها را شکوفا کنیم و به بهانه‌های زودگذر سیاسی یکدیگر را به حاشیه نکشانیم. شعار دولت تدبیر و امید استفاده از تمام ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و پرهیز از افراط و تفریط است. هنر یک دولت، مدیر و یک جریان این است که از تمام توانایی‌ها بهره‌مند شود. لازم است در کنار تقویت و توسعه کانون فرهنگی مساجد به توسعه کانون‌های فرهنگی و هنری نیز نگاه ویژه شود.

وی با بیان اینکه باید به اقتضای سیاست‌های دولت، نیروی انسانی و مدیران انتخاب شوند، اظهار کرد: باید باور کنیم که نظام جمهوری اسلامی و دولت متعلق به همه است و دست به دست هم دهیم و کشور را بسازیم.

وی پیشرفت کشور و دولت در عرصه‌های مختلف را مرهون یک بسیج ملی عنوان کرد و افزود: استان مرکزی از نگاه‌ها و سلیقه‌های متفاوتی برخوردار است و باید تلاش شود این نگاه‌ها هم‌سو شود.

وی تأکید کرد: در حوزه فرهنگ باید مطالبات در نظر گرفت نه سلیقه‌ها. توجه به هویت دینی و ملی ما در هر کار هنری لحاظ شود تا بتوان ارزش‌های انقلاب را در ذهن مردم زنده نگه داشت.

نو‌ش‌آبادی با اشاره به اینکه استان مرکزی از مزیت‌های نسبی و زیرساخت‌های فرهنگی مطلوبی برخوردار است، گفت: متأسفانه از ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نشده است. بسیاری از پروژه‌ها در عرصه فرهنگ پایه‌گذاری شده اما، پیشرفت نداشته است. از جمله این پروژه‌های نیمه‌تمام، پروژه تالار مرکزی اراک است که پنج سال از شروع ساخت آن می‌گذرد، تاکنون ۲۶ میلیارد تومان هزینه شده است و هنور به بهره‌برداری کامل نرسیده است. لازم است مسئولان استان در جهت اتمام آن سریع‌تر عمل کنند.

معاون حقوقی امور مجلس و استان‌ها اضافه کرد: اقدامات مهمی در استان مرکزی صورت گرفته است اما، به دلیل اینکه یک اهتمام عمومی شکل نگرفته است و نگاه به فرهنگ یک نگاه ذیل اقتصاد بوده فرهنگ و هنر روی زمین مانده است و باید فکر اساسی کرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.