فرماندار اراک: سازمان‌های مردم نهاد در راستای مبارزه با مواد مخدر فعال شوند

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، حسین بختیاری ظهر امروز در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اهمیت مبارزه با این معضل اجتماعی اظهار کرد: با توجه به شرایط جغرافیایی کشور ایران و همسایه بودن آن با کشورهای تولید کننده مواد مخدر شاید یکی از تهدیدات اصلی به شمار رود چرا که همجواری با این گونه از کشورها سبب می‌شود که از نظر ورود مخدرها به داخل میزان آنها افزایش پیدا کند.

وی افزود: خوشبختانه با هوشیاری و فعالیت‌های نروهای پلیس تا به امروز در بحث مبارزه با مواد مخدر چه در مرزها و چه در سطح جامعه اقدامات مطلوبی انجام گرفته است اما باید توجه داشت به سبب توطئه‌های دشمنان دامنه این فعالیت‌ها نیز افزایش یابد.

فرماندار اراک تصریح کرد: درگیری با مواد مخدر مربوط به قشر ویژه ای از جامعه نمی‌شود که در صورت گرفتاری با این معضل جامعه را به نابودی و انهدام کشیده شده و از این رو مبارزه با این آسیب امری خطیر به شمار می‌آید.

بختیاری با اشاره به نقش خانواده‌ها در پیشگیری و گرایش افراد به مواد مخدر گفت: خانواده یکی از ارکان مهم جامعه محسوب می‌شود که با ارائه آموزش‌های لازم می‌توان افراد به ویژه جوانان را از گرفتاری به آن رهانید.

وی افزود: دشمن سعی دارد با گرایش جوانان به استعمال مواد مخدر تحرک و پویایی را از آنها سلب کرده و موج بیماری و ناامیدی را در سطح جامعه پراکنده کند.

فرماندار اراک تصریح کرد: ما باید توجه داشته باشیم که موضوع مبارزه با مواد مخدر را بیشتر در حوزه‌های مربوط به پیشگیری و آگاه سازی منعکس کنیم چرا که اگر آگاه سازی در میان جامعه باشد افراد با بینش عمیقی که پیدا می‌کنند به سمت این بلای خانمان سوز کشیده نمی‌شوند.

بختیاری با اشاره به تاثیر گذاری رسانه در تحقق این امر گفت: رسانه نیز به عنوان بازوهای یاری گر دستگاه‌ها به شمار آمده که می توانند در کنار ارگان‌هایی همچون آموزش و پرورش با فعالیت‌های هوشمندانه اطلاع رسانی‌های ارزنده ای را در سطح جامعه در راستای آگاه سازی جوانان در زمینه مواد مخدر داشته باشند.

وی افزود: سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد نیز می‌توانند با تعامل سازنده و مطلوب خود نقش موثری را در کنترل و مبارزه با این معضل اجتماعی داشته باشند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.