فعالیت ۶۱ کتابخانه شهری در استان مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، امین کمالوندی ظهر چهارشنبه در مراسم هفته کتاب و کتابخوانی در ساوه اظهار داشت: سرانه فیزیکی کتابخانه های استان مرکزی به تعداد قابل قبولی رسیده است، هم اینک به ازای هر ۱۰۰ نفر بیش از دو متر مربع ظرفیت در کتابخانه های استان مرکزی موجود است.

وی افزود: از اولیت‌های فعالان در عرصه فرهنگ‌در استان مرکزی افزایش و توسعه کتابخانه های روستایی است، پیگیری این مهم در شهرستان های استان مرکزی با جدیت و اهتمام بیشتری نسبت به سال پیش دنبال می‌شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مرکزی بیان کرد: با توجه به درخواست‌های متعدد کتابخوانان در راستای افزایش کتب مرجع درحال حاضر در ۸۱ کتابخانه نهادی و مشارکتی استان مرکزی افزون بر یک میلیون جلد کتاب در عناوین مختلف وجود دارد که به طور میانگین در کتابخانه های استان مرکزی از حدود یکصد تا سه هزار جلد کتاب مرجع نگهداری می‌شود.

کمالوندی تصریح کرد: بیش از ۶۸ عضو در کتابخانه‌های استان مرکزی عضو هستند، با توجه به بررسی‌های انجام شده و مستند سازی‌های انجام شده آحاد مردم علاقه به خواندن رمان دارند، لازم به ذکر است در این میان رمان‌های ایرانی با استقبال بیشتری به ودیعه داده می‌شوند.

وی با اشاره به بازگشایی کتابخانه علامه عسگری در ساوه گفت: طرح شاداب‌سازی محیط کتابخانه علامه عسکری با اعتباری بالغ بر ۷میلیارد ریال و از محل اعتبارات نیم درصد از اعتبارات بودجه‌ای شهرداری‌ها به کتابخانه‌ها اجرا شده است، که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی افتتاح و استفاده برای عموم میسر شد، لازم به ذکر است شهرستان ساوه با هفت باب کتابخانه عمومی شهری و روستایی ، بیش از هفت هزار عضو فعال دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مرکزی تصریح کرد: بهره برداری از بخش کودک کتابخانه شهید هاشمی با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون ریال و بازگشایی بخش نابینایان کتابخانه سلمان ساوجی با اعتبار۱۰۰ میلیون ریال از دیگر برنامه هایی است که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در استان مرکزی و در ساوه انجام شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.