تهیه طرح تکمیلی ساماندهی دره گردو اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، مهدی زندیه‌وکیلی ظهر امروز در نشست ساماندهی دره گردوی اراک گفت: دره گردو به عنوان یکی از مناطق گردشگری شهر اراک مطرح شده است که این موضوع ضرورت ساماندهی آن را دوچندان می‌کند.
وی تصریح کرد: با توجه به استقبال زیاد کوهنوردان و طبیعت‌گردان از این دره، تهیه طرح ساماندهی آن در دستور کار قرار گرفته است و بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته این طرح تا پایان سال جاری تهیه خواهد شد.
معاون امور عمرانی استاندار مرکزی با بیان اینکه تدوین طرح تکمیلی این منطقه توسط کارشناسان، سرمایه‌گذار، مشاور طرح و شهرداری در دست بررسی است، خاطر نشان کرد: فعالیت‌های تجاری و تفریحی، خدمات مذهبی و بین‌راهی، ساخت مجموعه فرهنگی و خانه هنرمندان شهر اراک، مجموعه بازی کودکان و ایجاد امکانات ورزش‌های فضایی و مهیج، موتورسواری، دوچرخه‌سواری، آفرود، باغ مجسمه مشاهیر استان مرکزی و شهر اراک، کانون گردهمایی ورزش همگانی و مجموعه پذیرایی در طرح جامع دره گردو پیش‌بینی شده است و از سال آینده با همکاری شهرداری اراک، اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی و بخش خصوصی وارد فاز اجرایی خواهد شد.
زندیه‌وکیلی ادامه داد: در حال حاضر عملیات پاکسازی و لایروبی رودخانه گردو و تامین روشنایی آن آغاز شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون طرح ۵۵ متری اراک نیز گفت: برای این طرح بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال برآورده هزینه شده است که از محل اعتبارات ملی تامین خواهد شد.

معاون امور عمرانی استاندار مرکزی با بیان اینکه تاکنون پلاک‌هایی که در حوزه این طرح هستند، تعیین تکلیف شده و کاربری پلاک‌های باقیمانده حریم آن مشخص شده است، تصریح کرد: طرح ۵۵ متری اراک از میدان حضرت ولیعصر (عج) تا خیابان میرزای شیرازی به طول یک‌هزار و ۸۰۰ مترمربع اجرا می‌شود و در حال حاضر ۲۱۸ پلاک درگیر با این طرح در حدود ۳۰ هزار مترمربع شناسایی شده است.

به گفته وی، از ۲۱۸ پلاک درگیر این طرح ۴۹ پلاک ۲۰ درصد، ۶۰ پلاک از ۲۰ تا ۵۰ درصد و ۱۰۹ پلاک نیز بیش از ۵۰ درصد با این پروژه در ارتباط هستند.

این مسئول خاطر نشان کرد: همچنین ۱۷۲ پلاک واحد مسکونی، ۲۲ پلاک تجاری و خدماتی، دو پلاک درمانی، چهار پلاک اداری، چهار پلاک آموزشی، ۱۲ پلاک بایر، دو پلاک مذهبی و دو پلاک نیز پارکینگ و تاسیسات شهری هستند که خریداری این پلاک‌ها به ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.