آلودگی هوا، یک واحد نیروگاه شازند را از مدار خارج کرد

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی ، حسینعلی ابراهیمی کارنامی در گفت‌وگو با  خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی – از خروج یک واحد از واحدهای فعال نیروگاه حرارتی شازند از مدار خبر داد و گفت: با توجه به سرد شدن هوا و استفاده از مازوت توسط نیروگاه شازند که آلودگی هوای شازند و به تبع آن آلودگی هوای اراک را به دنبال دارد، با پیگیری‌های صورت گرفته توسط مسئولان ارشد استان و اداره کل محیط‌زیست، یک واحد از مدار خارج شد.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته وضعیت هوای اراک به حد هشدار رسید و امروز نیز مدارس ابتدایی نوبت صبح اراک و شازند به دلیل آلودگی به تعطیلی کشیده شد، گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته از شرکت گاز و دیسپاچینگ ملی دو میلیون مترمکعب گاز برای نیروگاه در نظر گرفته شده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی تصریح کرد: با تامین گاز، وضعیت سوخت نیروگاه به مصرف ۷۰ درصد گاز و مازوت مصرفی به ۳۰ درصد می‌رسد، در صورتی که در روزهای قبل این وضعیت کاملا برعکس بوده است. البته در حال پیگیری وضعیت سوخت نیروگاه شازند هستیم.

وی با اشاره به اینکه نیاز گازی نیروگاه روزانه چهار میلیون مترمکعب است، گفت: در حال حاضر ۲٫۵ میلیون مترمکعب آن تامین شده است و قطعا برای افزایش سهم گاز این واحد صنعتی، تلاش‌های لازم صورت می‌گیرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.