هشتمین دوره مسابقات قرآن نورالهدی در استان مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی ، حجت‌الاسلام نعمت‌الله سرلکیان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، از برگزاری هشتمین دوره مسابقات قرآنی نورالهدی در اراک خبر داد و گفت: این دوره از مسابقات همزمان با سراسر کشور روز گذشته، ۲۹ آبان در این شهرستان برگزار شد.

وی با اشاره به حضور ۳۵ شرکت‌کننده  در این مسابقات، آمار شرکت کنندگان استانی را ۸۱ نفر عنوان کرد و افزود: بیش از یک سوم شرکت کنندگان مسابقات نورالهدی به اراک تعلق دارد که این مهم حاکی از اشتیاق مردم نسبت به آموزه‌های قرآنی است.

سرلکیان تصریح کرد: هشتمین دوره مسابقات تفسیر با عنوان نورالهدی در دو بخش تفسیر جزء ۲۴ کلام وحی و اجزاء ۲۴ تا ۲۶ این مصحف شریف برگزار شده است، این مسابقات در راستای ایجاد فضای قرآنی در سطح استان طراحی شده و تمامی علاقه‌مندان به مباحث تفسیری می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند.

سرلکیان ترویج و گسترش فرهنگ غنی قرآن کریم، ایجاد بستری لازم در جهت تقویت معلومات قرآنی عموم جامعه وآشنایی مردم با نکات کاربردی مفاهیم و تفسیر را از جمله اهداف این طرح دانست و ادامه داد: ثبت‌نام در این دوره از مسابقات از سه ماه گذشته از طریق سایت تلاوت آغاز شده بود و نتایج نیز تا نیمه دی‌ماه جاری اعلام خواهد شد این نفرات که از تهران معرفی می‌شوند همزمان با دهه فجر تجلیل خواهند شد.

این مقام مسئول در پایان گفت: نتایج هشتمین دوره مسابقه قرآنی نورالهدی پس از ارسال پاسخنامه‌ها به تهران و داوری  اعلام می‌شود، بنابراین استان هیچ گونه دخالتی در تصحیح و داوری این مسابقات ندارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.