برون رفت از رکود اقتصادی نیازمند تصمیم های حکیمانه و فرصت سازی است

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی ، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در جمع نمازگزاران جمعه در مصلی بیت المقدس اراک افزود: تصمیم های مقطعی در شرایط پساتحریم حلال مشکلات عمیق اقتصادی نیست.
وی با انتقاد از ایجاد تقاضای کاذب برای خرید خودرو با استفاده از تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی گفت: دولت بایدبرای برون رفت از رکود به دنبال برنامه های راهبردی و مادر در تمامی بخش ها با نگان توازن محور باشد و جلوی تقاضای انباشته و یا رشد ناموزون اقتصادی در هر زمینه غیرمنطقی را بگیرد تا اصلاحات اقتصادی جواب دهد.
خطیب جمعه اراک ادامه داد: خودروسازان نیز باید کیفیت محصولات خود را ارتقا دهند و با مزیت رقابتی برای صادرات برنامه ریزی کنند تا جمهوری اسلامی ایران در شمار ۱۰ کشور اول تولید و صادر کننده خودرو در جهان باشد.
آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: ایران در زمانی که چینی ها دوچرخه می ساختند، جزو خودروسازان مطرح دنیا بود، اما این معادله امروز برهم خورده و علت آن تنها بی توجهی به رشد برنامه ای و بی کیفیتی تولید است.
وی اظهارکرد: دولت باید با نظارت عالی واحدهایی ترا حمایت مالی کند که مزیت صادراتی دارند و ارتقاء جایگاه محصولشان در بازار داخلی و خارجی به عنوان یک اولویت است و هرگز چیزی تولید نمی کنند که در انبارها بماند.
خطیب جمعه اراک با تبریک هفته بسیج گفت: بسیج فرهنگی مترقی و داشتن آمادگی همه جانبه برای پیشبرد آرمان های امام و رهبری در غزتمندی اسلام است و این سرمایه نرم توانسته در بزنگاه های مهم توطئه های دشمنان را بی اثر کند.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: جمهوری اسلامی ایران ۸۰ میلیون بسیجی دارد که همگی در عرصه های مختلف علمی، مهارتی، کشاورزی، دانش آموزی، دانشجویی، اساتید، پزشکان و غیره برای پیروزی اسلام، قطع واردات، خودکفایی و داشتن خوداستقلالی اقتصادی برای عزت و استقلال کشورمان تلاش می کنند.
وی بیان کرد: آبادانی و استقلال کشور در سایه کار، فداکاری، تولید، قناعت و همت های بلند مسیر می شود و امروز هر کس در هر پست و چایگاه باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی بکوشد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در فراز دیگری ازسخنانش گفت: هفته گذشته پیام نورانی مقام معظم رهبری درباره محیط زیست در ۱۵ محور در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسید و برای اجرا به دولت ابلاغ شده و در همین راستا باید کارخانه های آلاینده زیست محیطی در استان مرکزی به خصوص در شهرهای اراک، ساوه، دلیجان و شازند با بهره گیری از تجهیزات لازم و فیلتراسیون از آلودگی محیط زیست جلوگیری کنند و مدیریت سبز را سرلوحه خود قرار دهند.
آیت الله دری نجف آبادی همچنین از همه مردم، مسئولان و هیات های مذهبی درخواست کرد: آیین اربعین حسینی را آبرومندانه و سالم برگزار کنند و نیز کسانی که برای شرکت در آیین عازم عتبات عالیات هستند و با وجود اینکه سران دو کشور ایران و عراق مسئولیت برقراری امنیت مسیر پیاده روی زائران را عهده دار شده اند،هوشیار باشند و از توطئه های احتمالی دشمنان غافل نشوند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.