تشکیل ستاد مردمی مدیریت آیین اربعین استان مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی ، حجت الاسلام صفر قربانپور در گفت و گو با ایرنا افزود: این ستاد جدای از تشکیلاتی است که در حوزه دولتی سامان گرفته و متشکل از ۲۰۰ نفر از روسای هیات های مذهبی، خیران و روحانیان است به صورت داوطلبانه ثبت نام کرده اند.
وی توضیح داد: فعالیت این ستاد تا یک هفته بعد از اربعین ادامه دارد و در آن برنامه های خودجوش مردمی برای تامین امنیت و آرامش مسافران کربلای معلی و خدمات خوراک و استراحت موقت در مسیر حرکت به عتبات عالیات انجام می شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی اضافه کرد: محدوده خدمت رسانی برای ایم مردمی در استان مرکزی، از شهر جدید امیر کبیر تا شهر توره است و گروه های خودجوش مردمی با عشق و اخلاص به زائران کربلای معلی خدمت رسانی می کنند.
وی بیان کرد: در این فاصله هشت کیلومتری، ۱۰ مسجد و زائرسرا در نظر گرفته شده که اعضای ستاد مردمی وظیفه دارند در ایام اربعین همه روزه از این مراکز بازدید و کمبودها و نواقص را با سرعت هرچه تمام تر جبران کنند.
حجت الاسلام قربانپور گفت: زائرسرای اصلی استان مرکزی در شهر جدید مهاجران در نظر گرفته شده و برپایی ایستگاه های صلواتی مردمی از شهر امیرکبیر تا شهر توره از سوی مردم مومن این مناطق از دیگر برنامه های ستاد مردمی اربعین استان مرکزی است.
وی بیان کرد: ستاد مردمی اربعین استان مرکزی به همه مساجد، سرویس های بهداشتی و زائرسراها در محدوده تعین شده سرکشی می کنند هدف از این ستاد در کنار برنامه های ستاد دولتی کیفیت بخشی به خدمات به زائران عتبات عالیات و مشارکت در این اجتماع معنوی است.
ایام اربعین سال گذشته بیش از دو میلیون زائر از ایران به عتبات عالیات مشرف شدند که از این تعداد بیش از یک میلیون ۷۰۰ هزار نفر از مرز مهران وارد خاک عراق شدند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.