رجایی: احتمال رأی اعتماد مجلس به دانش آشتیانی کم است

به گزارش مرکزی دیلی، عباس رجائی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به فضای مجلس در مورد دانش آشتیانی اظهار داشت: باتوجه به معرفی دانش آشتیانی برای تصدی منصب وزارت علوم از سوی دولت و نگاه دولت به این گزینه، باید گفت که فضای مجلس فضای مناسبی برای رأی اعتماد به وی نیست.

وی افزود: هنگامی که دانش آشتیانی برای تصدی پست وزارتی به مجلس معرفی شد، عکس‌العمل نمایندگان در مورد وی چندان مساعد و مثبت نبود.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: گرفتن رأی اعتماد برای گزینه جدید و پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت علوم با فضای موجود و نگاه نمایندگان مجلس کار دشوار و نسبتاً سختی است؛ چراکه وی باید به برخی ابهامات و سؤالات پاسخ قابل قبول و مثبتی دهد.

رجائی تصریح کرد: متأسفانه برخی مسائل و موارد درباره دانش آشتیانی مطرح است که بعضا در رسانه‌ها نیز این مباحث طرح و بیان می شود که البته بحث‌های خوب و مثبتی نیست و همین موارد نقطه منفی در رأی آوری گزینه جدید وزارت علوم به شمار می رود.

وی با اشاره به بحث‌های مطروحه درباره دانش آشتیانی و ضرورت پاسخگویی اقناع‌کننده وی گفت: اگر بنا باشد که مسائل و برخی ابهامات موجود برفضای حاکم بر بررسی صلاحیت گزینه جدید پیشنهادی برای وزارت علوم در مجلس سایه اندازد، با اقبال خوبی روبه‌رو نیست.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس در پایان گفت: با این تفاسیر و مسائل مطرحه باید گفت دانش آشتیانی اگر نتواند به این مسائل پاسخ قانع‌کننده‌ای دهد و مسائل و موارد طرح شده را حل و فصل کند، احتمال رأی آوری کم و پایینی دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.