ضرورت تعیین تکلیف پروژه های مسکن مهراستان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، علی اکبر شعبانی فرد ظهر روز یکشنبه در هفتمین جلسه شورای مسکن افزود: پروژه های مسکن مهر که نقطه امیدواری در دل جوانان روشن کرده است نباید امروز در پیچ و خم بوروکراسی اداری گیر کرده و موجب ناامیدی مردم شود.

وی با تاکید بر ضرورت پیگیری مشکلات پیش روی پروژه های مسکن مهر در شهرهای مختلف گفت: قصور پیمانکاران در طولانی شدن این پروژه ها و افزایش قیمت تمام شده مسکن مهر برای متقاضیان باید با تلاش مسئولین زیربط مورد بررسی قرار گرفته و هرچه سریع تر مرتفع شود.

شعبانی فرد در ادامه سهم استان مرکزی از پروژه های مسکن مهر کشور را ۴۱ هزار واحد برشمرد و گفت: این پروژه ها در طرحهای بالای ۲۵ هزار نفر، زیر ۲۵ هزار نفر، بافت فرسوده و شهرهای جدید ایجاد شده اند.

بهره برداری از ۲۱ هزار مسکن تا کنون

وی با بیان اینکه از مجموع ۴۱ هزار واحد مسکن مهر تاکنون ۲۱ هزار واحد آن در استان به بهره برداری رسیده است، اظهارداشت: هم اکنون ۱۰ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای اراک، دلیجان، محلات، ساوه و خمین اماده بهره برداری است و مابقی نیز بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

استاندار مرکزی یاداور شد: حدود دو هزار واحد نیز در سال آینده تکمیل و به بهره برداری می رسد.

وی به مشکلات مسکن مهر اشاره کرد و گفت: تعدادی از پروژه های مسکن مهر استان به علت تاخیر در اجرای پروژه، نحوه عضو گیری شرکتهای تعاونی و کیفیت پروژه ها مشمول افزایش قیمت شده اند.

شعبانی فرد یادآور شد: افزایش قیمت پروژه ها از متر مربعی ۵ هزار تومان تا ۴۰ هزار تومان در استان مرکزی صورت گرفته است.

وی افزایش قیمت و میزان آورده متقاضیان را مشکل عمده پیش روی مسکن مهر برشمرد و خاطرنشان کرد: این مشکل باید با درایت و هوشمندی مسئولین مرتفع شود.

شعبانی فرد اظهار کرد: خانه دار شدن اقشار متوسط و ضعیف هدف محوری مسکن مهر است و نباید با تعلل، کم کاری های احتمالی برخی پیمانکاران و یا بدحسابی متقاضیان در پرداخت رقم تعهد شده روند کار کند شود و یا عده ای از متقاضیان خوش حساب با مشکل تاخیر در واحد رو به رو شوند.

گفتنی است در این جلسه  مقرر شد در نشستی فوق العاده با حضور اعضای کمیته پیمان استان و نماینده رسمی دادگستری تکلیف تفاوت قیمت ، کیفیت ساخت و وضعیت پرداخت های جدید متقاضیان بررسی و اعلام شود.

تسهیل در روند پرداخت وام های مسکن مهر خودمالک، تعیین تکلیف برقرسانی به واحدهای مسکن مهر غدیر مهاجران و برآورد کارشناسی مسکن مهر شهر امیرکبیر اراک از دیگر مصوبات این شورا بود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.