برگزاری نخستین سمینار علم، کارآفرینی و اشتغال در دانشگاه آزاد اراک

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار پانا استان مرکزی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در این سمینار با گرامی داشت روز جهانی علم در خدمت صلح وتوسعه گفت: امسال برای اولین بار در تقویم رسمی کشور این روز ثبت شده است و به همین مناسبت بزرگترین میدان دانشگاه آزاد اسلامی اراک به نام میدان “علم و توسعه” امروز رونمایی خواهد شد.
نظام آبادی افزود: این سمینار دارای عیار و مرغوبیت خاصی است و چند درجه بالاتر از سایر سمینارهاست، زیرا حاضرین در این سمینار علم را در اختیار گرفته و از آن در جهت اشتغال و کارآفرینی بهره گرفته اند.
وی با اشاره به کلام بحار الانوار ادامه داد: وقتی علم با عمل همراه شود باعث تغییر، تحول و رفاهیات می شود و اگر علم در مجامع عملیاتی نگردد به راحتی از بین خواهد رفت، به تعبیری علم با عملیاتی شدن پایا، ماندگار می شود و بقاء پیدا می کند.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه حضرت علی (ع) ، اشتغال را عبادت بزرگ می دانستند، اظهار داشت: از منظر قرآن سوره اعراف آیه ۸۵ و سوره هود آیه ۸۴ تا ۸۶ به سعادت واقعی انسان در سایه یکتاپرستی، سلامت امور اقتصادی و پرهیز از فساد انگیزی در امور اقتصادی اشاره دارد همچنین در آیه ۴۰ سوره نجم یکی از حکمت های آفرینش انسان را آبادانی زمین می داند که از طریق کار و کارآفرینی محقق می شود.
نظام آبادی اضافه کرد: با یک نگاه آگاهانه و تحلیل عالمانه می توان دریافت عامل اصلی رشد و پیشرفت همه جانبه در کشورهای توسعه یافته نیروی انسانی متخصص، کارآمد و کارآفرین است.
وی ابراز داشت: کارآفرینی به معنای خلاقیت در کار، ایجاد فرصت های جدید اقتصادی و تولیدی و خلق ارزش های جدید با اتکا به یافته های علمی و تجربیات گذشتگان است.
دبیر هیأت امنای استان مرکزی گفت: امید است به عنوان دانشگاه نسل سوم که دانشگاهی کارآفرین است بتوانیم با همدلی، همفکری و همکاری کلیه سازمان ها و نهادهای دولتی و غیردولتی ایفای نقشی در کارآفرینی کشور داشته باشیم.
نظام آبادی افزود: جمهوری اسلامی ایران امروز بیش از هر زمان دیگر نیاز به توسعه کار و کارآفرینی دارد و ما مسئولین در این راستا وظیفه سنگینی برعهده خواهیم داشت.
در این سمینار از سند مسئله شناسی استان مرکزی رونمایی و از ۲۱ کارآفرین برتر کشور و استان مرکزی با اهدای لوح و جایزه تقدیر به عمل آمد.
همچنین میدان بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی اراک با نام میدان “علم و توسعه” رونمایی شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.