برگزاری جلسه بررسی نحوه کسب و کار در فضای مجازی برای جوانان

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، سعید ملکی در جلسه بررسی نحوه کسب و کار در فضای مجازی برای جوانان که با حضور محمدرضا رستمی مشاور وزیر ورزش و جوانان در استانداری مرکزی برگزار شد، اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون بالغ بر ۳۰ جلسه مبنی بر ساماندهی امور جوانان در سطح استان برگزار شده است.

وی ادامه داد: امروز با توجه به اهمیت فضاهای مجازی و آسیب‌های احتمالی این فضاها برای جوانان، مدیریت و کنترل، همچنین شناسایی آسیب‌های این بخش بر عهده مسئولان حوزه جوانان است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی ادامه داد: با توجه به گستردگی حوزه‌های فضاهای مجازی و سهل‌الوصول بودن این ابزارها همچون موبایل و اینترنت برای جوانان باید به نوعی توان ظرفیت و فکر جوانان را افزایش و در مسیر درست استفاده صحیح از این ابزارها هدایت کرد.

ملکی تصریح کرد: اگر این فضاها و ابزارها و نحوه استفاده از آنها در جامعه کنترل و مدیریت نشود خسارات جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

در ادامه مشاور امور جوانان استاندار مرکزی گفت: یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌ها در سطح کشور و استان مرکزی دغدغه اشتغال جوانان است.

زهرا آخانی افزود: اشتغال و استفاده از نیروی انسانی به عنوان موتور محرکه توسعه کشور و توجه به مهارت و کارآفرینی از اهداف مسئولان حوزه جوانان در استان مرکزی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون مراکز علمی و دانشگاهی کشور به سمت مدرک گرایی سوق داده شده‌اند، گفت: باید با فراهم کردن بسترهای لازم برای شکوفایی استعداد جوانان زمینه را برای خلاقیت و کارآفرینی آنها فراهم کنیم.

مشاور امور جوانان استاندار مرکزی اظهار داشت: در استان مرکزی حدود ۴۳۳ هزار و ۵۵۱ جوان در رده سنی ۱۵ تا ۲۹ سال وجود دارند.

آخانی ادامه داد: سهم استان مرکزی از جمعیت جوان کشور حدود ۱٫۸۳ درصد و ضریب جوانی این استان ۳۰ درصد می‌باشد.

وی تصریح کرد: جوانان استان مرکزی فرصتی تاریخی برای استان هستند که در صورت استفاده بهینه از نیروی جوانی آنها می‌تواند تأثیر بسزایی را در رشد و توسعه استان و کشور شاهد بود.

مشاور امور جوانان استاندار مرکزی این استان را استانی شهرنشین دانست و عنوان کرد: حدود ۷۵ درصد از جوانان استان ساکن شهرها و حدود ۲۵ درصد آنها ساکن روستاهای استان هستند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.