آغاز اجرای طرح کارت بلیط الکترونیکی وهوشمندسازی اتوبوسرانی اراک

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی ، مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی اراک و حومه در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: هدف از راه اندازی این مرکز ارتقای کمی و کیفی کنترل و نظارت هوشمند بر عملکرد سازمان اتوبوسرانی، استفاده بهینه از فناوری اطلاعات ، پرداخت الکترونیک ، جمع آوری اطلاعات خطوط ، آمار دقیق مسافران به تفکیک سن ، جنس ، شغل ، مبداء ، مقصد و تقاضای سفر روزانه ، عملکرد رانندگان و همچنین ارائه خدمات مناسب تر به شهروندان است.
علی اکبر مظفری افزود: در همین راستا ۸۰ نقطه در شهر اراک شامل کیوسک های مستقر در پایانه ها، فروشگاه های معتبر، روزنامه فروشی ها و شعب بانک های تجارت برای تهیه کارت بلیط الکترونیکی (فراکارت) درنظر گرفته شده است و درصورت استقبال و دسترسی آسان تر مردم به فراکارت ، این نقاط افزایش می یابد.
وی بیان کرد: پرداخت آسان، کاهش تنش های ناشی از پول خرد و پیشرفت و توسعه ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی درونشهری به عنوان پیشانی توسعه یافتگی کلانشهر اراک از جمله مزایای فراکارت نسبت به روش سنتی است.
وی قیمت هر قطعه فراکارت را ۵۰ هزار ریال اعلام و اضافه کرد: در مرحله اول اجرای طرح کارت بلیط الکترونیکی ۴۰ هزار قطعه آماده توزیع است و در صورت درخواست بیشتر شهروندان به هر میزان قابل افزایش است.
مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی اراک و حومه گفت: برای ۳۰ هزار قطعه از این فراکارت ها از سوی شهرداری اراک به میزان ۲۵ هزار ریال شارژ رایگان، هدیه داده شده است.
مظفری افزود: در اجرای طرح هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی اراک و حومه نیز ۱۷۰ دستگاه اتوبوس به سیستم جی پی اس (مکان یاب الکترونیک) و کارتخوان الکترونیک مجهز شده و ۱۰ دستگاه از اتوبوس ها نیز به دوربین های کنترلی و نظارت الکترونیک مجهز شده اند.
وی بیان کرد: شهروندان می توانند برای شارژ کردن فراکارت ها به شعب بانک تجارت و کیوسک های مستقر در پایانه ها مراجعه کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.